Francezii de la „Lagardere” în pole-position! Licitația de la aeroport reluată fără calendar pentru investitori

06 Sept. 2024, 14:20
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
06 Sept. 2024, 14:20 // Actual //  bani.md

Licitația pentru spațiile comerciale de la Aeroportul Internațional Chișinău a fost reluată, însă procesul a început cu probleme. Administrația aeroportului a anunțat că, începând cu data de 5 septembrie, s-a început recepționarea ofertelor pentru concurs. Totuși, până în prezent, nu a fost publicat calendarul detaliat al licitației, ceea ce reprezintă o deviație de la practica anterioară și de la normele obișnuite.

Potrivit anunțului publicat pe 15 august, în limba română, pe site-ul oficial al aeroportului și pe canalul de Telegram, termenul de depunere a documentelor era specificat între 5 și 9 septembrie. Totuși, detalii esențiale, cum ar fi data exactă a licitației, termenul limită pentru prezentarea participanților și condițiile de participare nu au fost menționate.

Într-o nouă ediție a Monitorului Oficial, publicată astăzi, nu au fost incluse informații despre această licitație, semn al lipsei de transparență și de comunicare adecvată.

Până în prezent, singurul participant care a depus documentele necesare este compania franceză „Lagardere”. Reprezentanții Aeroportului Chișinău au confirmat că doar această firmă a vizitat spațiile comerciale și a depus documentele, în timp ce alte „companii serioase”, despre care s-a vorbit anterior, nu și-au manifestat interesul și nu au vizitat locația.

Problema pare să fie legată de comunicarea deficitară din partea autorităților și de lipsa de coerență în organizarea licitației. Conform Nataliei Cojocaru, PR manager al Aeroportului Chișinău, „Licitația este relansată din 5 septembrie până pe 9 septembrie, ora 12:00. Până acum, actele au fost depuse doar de compania Lagardere, iar spațiile au fost vizitate de o singură companie”. Cojocaru a menționat că data exactă a licitației va fi stabilită după ce Comisia se va întruni.

În absența unui calendar clar și a unei promovări adecvate, licitația continuă să ridice semne de întrebare și să frâneze interesul investitorilor.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII