Giganții auto mondiali au produs în anul 2021 cu 10 mil. mașini mai puține față de cât au planificat. Cauza a fost problema lanțurilor de aprovizionare și deficitului de semiconductori, potrivit LMC Automotive.
Estimările arată că cel mai mult au avut de suferit producătorii de automobile din Europa. Aceștia au avut nevoie cel mai mult de microcomponente comparativ cu producătorii de pe alte continente. Europenii au produs cu 3 mil. automobile mai puțin față de estimări. Problemele de aprovizionare, potrivit LMC Automotive, din industria auto vor dura până în a doua jumătate a anului 2022. Iar penuria de semiconductori va continua până în 2023.
Totodată, Justin Cox, șeful grupului global de producție la LMS Automotive, a indicat că în ultima perioadă au existat temeiuri pentru prognoze mai optimiste cu privire la starea industriei. „Cred că industria auto începe să se descurce puțin mai bine cu provocările lanțului de aprovizionare. Producătorii nu doresc ca problemele să se repete”, a spus el.
Se estimează că producția de automobile va ajunge la 84,9 milioane de unități în 2021. Aceasta este o creștere cu 12% față de 2020, când blocajele au dat peste caă producția.
Totodată, constructorii auto germani s-au bucurat de preţuri record pentru modelele lor de lux în acest an, în contextul în care penuria de semiconductoare au restricţionat livrările de maşini către cele mai mari pieţe chiar în condiţiile unei creşteri puternice a cererii de consum, notează Financial Times.
Veniturile pe maşină în cazul BMW, Audi şi Mercedes-Benz au crescut în medie cu aproape 25% faţă de 2019, relevă o analiză realizată de banca Stifel pentru FT.