Grupul auto chinez Zhejiang Geely cumpără o participație de 7,6 în producătorul de mașini de lux Aston Martin

03 Oct. 2022, 10:51
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
03 Oct. 2022, 10:51 // Slider //  MD Bani

Grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding a anunţat achiziţionarea unei participaţii de 7,6% în producătorul britanic de maşini de lux Aston Martin. În prezent, nu este cunoscută valoarea tranzacției, transmite Reuters.

Pe baza preţului acţiunilor Aston Martin de la închiderea şedinţei bursiere din 28 septembrie, participaţia este evaluată la 7,55 miliarde de lire sterline (8,39 miliarde de dolari).

Tranzacţia a fost realizată de Li Shufu, fondatorul şi preşedintele Zhejiang Geely, a informat Aston Martin.

Conform datelor Refinitiv Eikon, în urma tranzacţiei grupul chinez devine unul din acţionarii principali ai producătorului auto britanic.

„Aşteptăm cu nerăbdare să explorăm potenţialele oportunităţi de colaborare cu Aston Martin, în condiţiile în care continuăm realizarea strategiei noastre de a obţine pe termen lung o creştere sustenabilă, şi de a ne majora profitabilitatea”, a afirmat Daniel Donghui Li, directorul general al Zhejiang Geely.

Separat, Aston Martin a anunţat finalizarea majorării de capital, în valoare de 654 milioane de lire sterline.

Geely deţine producătorul auto suedez Volvo Cars, producătorul britanic de maşini sport Lotus şi o participaţie în Mercedes.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală