„Infrastructura de comunicații” – sistem modern și sigur de comunicații transfrontaliere și infrastructură asociată

24 Dec. 2021, 16:30
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
24 Dec. 2021, 16:30 // Actual //  MD Bani

Republica Moldova va beneficia de un sistem modern și sigur de comunicații transfrontaliere și o infrastructură asociată acestuia. Acest lucru a devenit posibil de realizat prin intermediul Programului Operațional Comun România – Republica Moldova 2014 – 2020 și urmează a fi implementat până la mijlocul anului 2022. Valoarea totală a proiectului constituie 7.591.320,33 Euro, dintre care 5.013.840,00 Euro reprezintă contribuția Uniunii Europene. Partenerului lider din Republica Moldova îi revine suma de 4.301.855,47 Euro, dintre care 2.764.040,00 Euro reprezintă contribuția Uniunii Europene.

Obiectivul de bază al proiectului constă în îmbunătățirea capacităților de acoperire cu servicii de tehnologia informațiilor și comunicații a autorităților administrative și instituțiilor din subordinea MAI, precum și cele specifice prezumă extinderea disponibilității rețelei fixe prin implementarea unui centru de comunicații mobile, înființarea Centrului de Cooperare Polițienească Transfrontalieră din Lipcani în scopul facilitării schimbul de informații și expertiză profesională între autoritățile de aplicare a legii din România și Republica Moldova, dar și interconectarea, dezvoltarea și modernizarea infrastructurii, prin creșterea capacităților de transmisie a datelor la capacitate mai avansată.

Astfel, Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Transporturilor al României în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne din Republica Moldova au pus în aplicare dezvoltarea unei infrastructuri comune de comunicații dintre cele două țări, prin instalarea și punerea în funcțiune a legăturilor de comunicații bazate pe echipamentele de transmisie a datelor bazate pe tehnologiile radioreleu și fibră optică.

În procesul de implementare a proiectului, Ministerul Afacerilor Interne din Republica Moldova a încheiat pe data de 10 iunie 2021, Contractul de Antrepriză pentru Acțiuni Externe ale Uniunii Europene. Obiectul contractului constă în executarea lucrărilor pentru implementarea componentei de infrastructură în cadrul proiectului. Lucrările fiind realizate de către firma de construcții ,,EUROSTIL CONSTRUCT” – valoarea contractului fiind de 82 694 300,95 Lei. Termenul de executare a lucrărilor prevăzute în contract este estimat la un an.

Compania „EUROSTIL CONSTRUCT” funcționează cu succes pe piața construcțiilor din Republica Moldova din anul 2003. În perioada celor 17 ani de activitate, compania a parcurs un drum lung, iar în prezent deține un portofoliu impresionant de obiecte construite și reconstruite, de diferită complexitate, în cadrul cărora a acționat în calitate de antreprenor general. De-a lungul acestui timp, compania ocupă o poziție impunătoare în domeniul construcțiilor civile și industriale, reconstrucției și restaurării. Toate proiectele, implementate de către «EUROSTIL CONSTRUCT», sunt realizate în conformitate cu cerințele stricte ale normelor de construcție și a tehnologiilor moderne.

Pentru a spori capacitatea de schimb informațional între autoritățile române și cele moldovenești, acest contract prevede instalarea mijloacelor moderne de comunicații, oferind o conexiune sigură directă între autoritățile de ocrotire a legii, de gestionare a situațiilor de urgență și de transportul feroviar de mărfuri și călători din R. Moldova și România. Astfel, echipamentul existent care asigură comunicarea feroviară în zona de frontieră va fi înlocuit cu unul modern, capabil să susțină utilizarea serviciilor multiple și de înaltă calitate pentru controlorii de trafic și aplicații feroviare specifice în zona transfrontalieră.

În scopul îmbunătățirii flexibilității rețelei de comunicații, în cadrul proiectului vor fi achiziționate centre de comunicații mobile, iar pentru mentenanță, vor fi achiziționate laboratoare mobile pentru intervenții tehnice la fața locului, pentru a facilita diagnosticarea și mentenanța echipamentelor și infrastructurii de comunicații.

De asemenea, în acest contract se prevede extinderea zonei de rețea în ambele țări, prin construcția pe teritoriul Republicii Moldova în zona de NORD-EST a 16 turnuri de comunicații dotate cu echipamente de transport date, reabilitarea infrastructurii TIC și conectarea la magistrala de transport de date a 10 Inspectorate de poliție raionale și asigurarea acestora cu servicii TIC moderne, care ar veni în suportul polițistului în activitatea de serviciu zilnică și va facilita reacționarea mai promptă la solicitările cetățeanului.

Inițiativa este o continuare a Proiectului transfrontalier ”Cross Border Infrastructure” – CBI, MIS ETC 981 implementat în cadrul Programului Operațional Comun RO-UA-MD 2007-2013 și își propune să dezvolte în continuare capacitățile de comunicații și tehnologia informațiilor ale MAI în zona transfrontalieră atât prin îmbunătățirea infrastructurii de operare, serviciilor TIC puse la dispoziția polițistului cât și prin creșterea gradului de pregătire a personalului de profil.

P.

Realitatea Live

11 Apr. 2025, 14:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Apr. 2025, 14:55 // Actual //  bani.md

Titlurile presei care susțin că Trump a cedat în fața presiunilor interne și externe sunt, în general, încă premature. Verdictul nu a fost încă dat, întrucât foarte multe vor depinde de rezultatul negocierilor purtate de Trump cu partenerii comerciali ai Americii în următoarele 90 de zile și mai departe, precum și de evoluția relațiilor dintre SUA și China, notează evz.ro.

Un factor-cheie care îl motivează pe președintele Donald Trump este nevoia de a emana putere și dorința de a o folosi. Inițiativa sa globală, amplă, privind tarifele, marchează o reconfigurare istorică a relațiilor comerciale ale SUA la nivel mondial. Cu toate acestea, este în esență un joc de putere geopolitică care îi vizează pe mulți, dar în special China, care de ani de zile își desfășoară propriul joc de putere. Unii ar spune chiar război neregulat – împotriva SUA, a Occidentului în general și a altora.

În timp ce China este stăpâna lanțurilor globale de producție și de aprovizionare, SUA sunt încă lider în domeniul financiar. Trăim în continuare într-o lume dominată și denominată în dolari, cel puțin pentru moment. Predominanța pe frontul tehnologic, în special IA și domeniile conexe, este încă disponibilă.

Țările terțe care nu sunt pe deplin aliate sau legate de SUA sau China, și care constituie majoritatea națiunilor din întreaga lume, se luptă din ce în ce mai mult în acest mediu concurențial.

Națiunile mai mici și mai vulnerabile vor fi adesea forțate să facă alegeri dificile între marile puteri. Statele mai mari, inclusiv puterile regionale sau de mijloc, vor avea mai multe pârghii pentru a pune marile puteri una împotriva celeilalte și pentru a obține mai multe concesii în interesul propriu.

Pe măsură ce intrăm în al doilea trimestru al secolului XXI, atenția globală principală se concentrează în principal asupra ciocnirii SUA – China. Cu toate acestea, în cadrul ecuației de putere internațională a intereselor concurente și variate, este important să nu subestimăm impactul puterilor de mijloc, care pot modela evenimentele mult peste așteptări în următorii ani și decenii.

Casa Albă a declarat că a fost contactată de mai mult de 50 de țări pentru a discuta despre reducerea tarifelor. Principala țintă a lui Trump, China, a promis să „lupte până la capăt”, după ce președintele american a amenințat cu o nouă taxă de 50%. În cazul în care China nu își retrage taxele de retorsiune asupra a 34% din importurile americane, care urmează să intre în vigoare la 10 aprilie.

Deși Uniunea Europeană se confruntă cu o cotă forfetară de 20 % la exporturile către SUA, multe vor depinde de schimburile comerciale individuale ale fiecărui stat membru cu SUA.

Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, a declarat că UE ar putea elimina tarifele la produsele industriale americane, dacă Trump ar elimina în schimb taxele echivalente.

În ciuda titlurilor, amenințarea cea mai presantă cu care se confruntă UE este de fapt dumpingul de produse chinezești în Europa, destinate inițial piețelor americane.

Țările asiatice se confruntă cu cele mai mari tarife, având în vedere proporția mai mare a exporturilor lor din SUA. Cu toate acestea, pragmatismul în soluționarea diferendelor ar putea prevala mai curând în cazul celor care se află sub umbrela de securitate a SUA, inclusiv Japonia, Coreea de Sud și Taiwan. Trump va folosi cu siguranță cartea apărării la masa negocierilor.

În contextul în care Coreea de Sud se află într-o criză constituțională profundă și urmează să organizeze alegeri anticipate, prim-ministrul Japoniei încearcă să obțină un angajament urgent cu Casa Albă și o posibilă vizită personală.

Indonezia, cea mai mare economie din Asia de Sud-Est, a fost lovită de un tarif de 32 %. A refuzat să riposteze și a optat pentru negocieri directe cu SUA.

Vietnamul, un important partener strategic al SUA, a fost una dintre cele mai afectate țări din Asia, cu un tarif de 46 %. Cu toate acestea, diplomația rapidă a președintelui Lam pentru a dezamorsa tensiunile. Au fost demarate discuții pentru eliminarea taxelor și pentru o întâlnire cu Trump.

Deși negocierile comerciale vor urma în mod inevitabil, o întrebare mai amplă rămâne: Cât timp pot rezista piețele și investitorii la incertitudinea și volatilitatea actuale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!