Japonezii de la Mitsui sprijină imperiul energetic al lui Putin. Tancul transportă LNG-ul din Yamal pentru Novatek

31 Ian. 2025, 13:10
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
31 Ian. 2025, 13:10 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

O navă de transport de gaze lichide (LNG) a companiei japoneze Mitsui a fost pusă în serviciu pentru încărcarea de gaze naturale lichefiate la fabrica „Yamal LNG”, deținută de gigantul energetic rus Novatek. Potrivit Reuters, care citează surse din LSEG, nava „North Moon” se află în prezent în apropierea insulei Kildin, în regiunea Murmansk, unde se realizează transferul de LNG de pe navele de clasă Arc7, special concepute pentru condițiile de gheață.

Aceasta este a patra navă nouă utilizată pentru transferul de gaze din Yamal în Marea Barents, înainte ca restricțiile ce vizează încărcările de LNG din porturile europene să intre în vigoare, la sfârșitul lunii martie 2025. Aceste restricții vor limita exporturile de LNG din Rusia către țările terțe.

Nava „North Moon” a fost construită în 2024 și este deținută de Arctic Emerald no.2 LNG Shipping, înregistrată în Singapore, iar operatorul său este Mitsui O.S.K. Lines (MOL). În aceeași regiune se află și nava de transport „Nikolai Urvancev”, un alt gazoduct de clasă Arc7, care transportă LNG de la „Yamal LNG”.

„Yamal LNG” a reluat în noiembrie practica transferului de LNG în larg, folosind o metodă „bord la bord” între navele de clasă înghețată și cele care nu pot accesa porturile din Arctica în sezonul de iarnă, în scopul de a evita restricțiile impuse în această perioadă.

Această metodă de transfer permite „Novatek” să îmbunătățească eficiența operațiunilor sale în timpul sezonului de iarnă, în care mișcările navelor sunt restricționate pe ruta Maritima a Drumului Mării din Nord.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Feb. 2025, 13:14
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Feb. 2025, 13:14 // Actual //  Ursu Victor

Călătorii care optează pentru trenul pe ruta Chișinău – Ungheni vor observa o scumpire semnificativă a biletelor. Tarifele pentru transportul de pasageri au fost ajustate conform procedurilor legale, iar noile prețuri vor varia între 14 și 170 de lei, în funcție de locul și tipul de vagon ales. În prezent, prețului biltelului până la Ungheni este de 27 de lei.

„Scumpirea reflectă necesitatea alinierii tarifelor la standardele actuale de întreținere și operare a serviciilor feroviare”, a explicat Roman Cojuhari, directorul Administrației Publice Feroviare (APP).

De asemenea, în paralel cu ajustarea tarifelor pentru pasageri, au început să fie aprobate și noile tarife pentru transportul de marfă, care vor afecta și acele segmente de piață implicate în comerțul de produse prin tren.

Chișinău – Ungheni este singirul tren suburban care circulă în Republica Moldova. La începutul lunii ianuarie, CFM a anunulat două trenuri suburbane, din cauza situației financiare dificile care împiedică continuarea circulației acestora. Este vorba de Chișinău – Bender și Bălți-Slobozia – Rogojeni.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală