Autoritatea de reglementare care supraveghează piețele financiare din Marea Britanie va lansa o campanie de 11 milioane de lire sterline (15 milioane de dolari) pentru a avertiza tinerii investitori cu privire la riscurile cu care se confruntă pe piața criptomonedelor, inclusiv cel final – a pierderilor totale.
Autoritatea pentru Conduită Financiară a declarat joi că va crea mesaje de marketing digital pentru a aborda „explozia” în rândul tinerilor care speculează criptomonede și alte investiții cu risc ridicat.
45% dintre tinerii investitori din Marea Britanie afirmă că prima lor investiție a fost în criptomonede, o mare parte dintre aceștia folosind datorii pentru a-și face achizițiile, potrivit cercetărilor efectuate de platforma de investiții Interactive Investor publicată la începutul acestei luni.
„Aceasta este o categorie de consumatori cu care nu suntem obișnuiți să ne implicăm – tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani sunt mai susceptibili de a fi atrași de social media”, și este necesară o campanie a FCA pentru a-i avertiza asupra riscurilor, a spus Nikhil Rathi, CEO-ul FCA, într-un discurs de joi.
„Și aceste riscuri sunt puternice. După cum am precizat în repetate rânduri: investitorii în cripto-active ar trebui să fie pregătiți să-și piardă toți banii”, a spus Rathi, prezentând planul FCA de a deveni un organism de reglementare mai proactiv.
Aproximativ 2,5 milioane de oameni din Marea Britanie au cumpărat cripto-active, potrivit cercetărilor publicate în ultimul an de către FCA. Rathi a declarat că analiza din acest an a constatat că cei care participă la astfel de investiții erau minorități etnice mai proporționale și mai probabil.
„Există, de asemenea, dovezi că, la fel ca în cazul episodului GameStop, mai mulți oameni văd investițiile ca divertisment – comportându-se mai puțin rațional și mai emoțional, susținute de influențatori anonimi și inexplicabili din rețelele sociale”, a spus el, referindu-se la creșterea și scăderile accelerate și accentuate. în acțiunile din SUA ale retailerului de jocuri video ca parte a așa-numitului raliu meme-stocks.
Atunci când „tehnologia este utilizată pentru a promova noi investiții către consumatori, este esențial să existe controale corecte”, a spus el.
Organul de supraveghere a publicității din Marea Britanie, Advertising Standards Authority, intenționează să combată ceea ce consideră marketing înșelător pentru investițiile în criptomonede, potrivit unui raport al Financial Times la începutul acestei luni.