Opulență automobilistică! Cum arată noul Rolls-Royce Cullinan Series II

17 Iun. 2024, 09:30
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Iun. 2024, 09:30 // Actual //  Lupu Eduard

Lansat în 2018, Cullinan a fost primul SUV super-luxos din lume. Succesul său a depășit cele mai ambițioase așteptări ale mărcii, iar modelul este astăzi cel mai solicitat Rolls din portofoliul mărcii.

Designerii și inginerii mărcii s-au bazat pe o jumătate de deceniu de feedback din partea clienților, pe colectarea de informații și pe o serie de noi tehnologii pentru a crea modelul Cullinan. În noua sa înfățișare, care reprezintă cea mai extinsă dezvoltare de Serie II din istoria Rolls-Royce, mașina răspunde codurilor de lux în continuă schimbare, rămânând în același timp fidel calităților esențiale care stau la baza popularității fără precedent a modelului Cullinan.

„În 2018, Cullinan a reîncadrat automobilul de super-lux, permițând clienților Rolls-Royce să experimenteze plimbarea cu covorul magic al mărcii, indiferent de teren și în fiecare colț al lumii. În cei șase ani de atunci, Cullinan a atras grupuri complet noi de clienți către Rolls-Royce și a modificat profund percepțiile despre ce este o mașină Rolls-Royce și ce poate însemna aceasta pentru proprietarul său. Cullinan Series II a fost creată pentru a construi pe baza acestui succes. Prin integrarea de noi tehnologii, materiale noi, actualizări de design atent considerate și oportunități inovatoare de auto-exprimare prin Bespoke, păstrăm tot ceea ce clienții noștri iubesc la această mașină”, a declarat Chris Brownridge, directorul executiv al Rolls-Royce Motor Cars.

De exemplu, numeroși clienți au afirmat că niciun alt SUV nu oferă aceleași performanțe precum motorul V12 de 6,75 litri al lui Cullinan, considerații semnificative în conceperea Cullinan Series II. Specialiștii au observat, de asemenea, faptul că tot mai mulți proprietari își conduc singuri mașinile. Când Cullinan a fost lansat pentru prima dată, mai puțin de 70% erau „conduși”: astăzi, aproape fiecare Cullinan este condus de proprietarul său, mai puțin de 10% dintre clienți folosind în prezent serviciile unui șofer. Și aceste date au cântărit enorm în crearea celei mai recente versiuni a modelului Cullinan.

Anders Warming, director de design la Rolls-Royce Motor Cars, a punctat, de asemenea, ceea ce face ca acest automobil să fie emblematic pentru marcă: „De la lansarea primului Rolls-Royce construit de Goodwood, designerii au avut mare grijă să ofere fiecărui model propriul univers estetic distinctiv. Fiecare se bazează pe informații detaliate adunate direct de la clienții noștri. Cullinan Series II se naște din această abordare: mai energic, concentrat și expresiv, în conformitate cu prioritățile consumatorilor de super-lux de astăzi. În noua sa înfățișare, Cullinan Series II rămâne fidel principiilor și păstrează calitățile care au făcut ca această mașină să aibă un succes atât de mare”.

Și sunt multe de spus despre noua versiune a bolidului, cum ar fi faptul că e prima dată când Cullinan este prevăzut cu o grilă iluminată, care a fost suplimentată cu o margine frontală inferioară. De asemenea, încorporează o nouă „linie orizontală” între luminile de zi, oferind o legătură vizuală clară cu produsul de vârf al mărcii, Phantom Series II.

Partea din față a Cullinan Series II este compusă din linii caracteristice simple, care amplifică într-un mod aparte proporțiile și prezența impunătoare a automobilului. Liniile barei de protecție formează un „V” ușor adâncit din punctul cel mai de jos al luminilor de zi până la punctul central al mașinii, evocând liniile ascuțite de la prova iahturilor moderne.

Din profil, Cullinan Series II prezintă câteva modificări suplimentare: aripile din față își păstrează liniile verticale, datorită faptului că designerii mărcii au adăugat o linie care duce de la stopuri până la centrul capacelor centrale „RR” de pe roata din spate. Acest detaliu creează o conicitate subtilă și o senzație de mișcare.

Privit din spate, sistemul de eșapament al Series II este o „declarație îndrăzneață de putere”, conform producătorului, materializată din oțel inoxidabil cu finisaj de oglindă. Reinterpretarea stilului Cullinan într-un limbaj mai tineresc și mai modern se traduce și prin modificările aduse la roțile mărite de 23 de inchi – fiind și prima dată când jantele de această dimensiune au fost puse la dispoziție de către marcă pentru Cullinan. Designul tridimensional și fațetat cu șapte spițe al roților este disponibil într-un finisaj parțial sau complet lustruit.

Nou este și finisajul vopselei în care se prezintă Cullinan Series II, inspirat de marmura maro și tradusă prin „Emperador Truffle”, nuanță de gri-brun solid combinat cu finisajul Bespoke „Crystal Over”, un lac infuzat cu particule de sticlă, care capătă o strălucire subtilă ce amintește de zăpada în lumina dimineții. La interior, cea mai substanțială schimbare a geometriei automobilului este fascia panoului de sticlă din partea superioară a tabloului de bord care folosește SPIRIT, interfața digitală introdusă pentru prima dată pe Spectre electric; Cullinan Series II marchează, de altfel, prima utilizare a sistemului SPIRIT într-un Rolls-Royce cu motor V12.

La nivel cromatic, interiorul este alcătuit dintr-o paletă de inspirație botanică. Cullinan Series II introduce Grey Stained Ash, un lemn natural cu granulație bogată, cu o strălucire delicată. Toți buștenii acestei specii sunt selectați individual, fâșiile de furnir sunt ulterior colorate manual și tratate cu particule metalice microscopice, ceea ce creează efectul unic – un proces care a durat mai mult de patru ani de dezvoltare.

Series II introduce și o nouă țesătură realizată din bambus, numită Duality Twill. Utilizarea acestui material a fost inspirată de pădurea de bambus din Le Jardin des Méditerranées de pe Coasta de Azur, care se învecinează cu fosta casă de iarnă a lui Sir Henry Royce, Villa Mimosa. Materialul textil din twill este brodat cu o grafică artistică „Duality” cu o interpretare abstractă a celor două inițiale ale mărcii interconectate. Motivul reflectă o influență nautică ce amintește de împletirea frânghiilor de pe iahturile cu vele – o altă aluzie subtilă la Riviera Franceză. Materialul a fost dezvoltat în colaborare cu un maestru țesător care ulterior s-a alăturat echipei Rolls-Royce în Goodwood. Materialul textil twill de bază este disponibil în trei culori – lila, ciocolatiu și negru.

Cullinan Series II integrează și o altă nouă tehnică de artizanat contemporan dezvoltată de artizanii mărcii, care presupune perforații minuscule în piele. Disponibilă pentru prima dată pe un model de serie, și special pentru Cullinan Series II, designerii au creat un model inspirat de formele și umbrele în continuă schimbare ale norilor de deasupra Casei Rolls-Royce de la Goodwood.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Iul. 2024, 19:00
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Lupu Eduard
23 Iul. 2024, 19:00 // Bănci şi Finanţe //  Lupu Eduard

Banca Naţională a Ungariei (NBH) a redus marţi dobânda de politică monetară, cu 25 de puncte de bază, până la 6,75%, aşa cum se aşteptau majoritatea economiştilor intervievaţi de Reuters, care văd un spaţiu de manevră limitat pentru noi reduceri în a doua jumătate a anului, după 15 decizii consecutive de scădere a costului creditului, transmite Agerpres.

Începând din luna mai 2023 şi până în prezent, Banca Naţională a Ungariei a redus dobânda de bază cu 1.125 de puncte de bază, aducând-o la acelaşi nivel cu dobânda de politică monetară din România.

Nouă din cei 17 economişti intervievaţi de Reuters săptămâna trecută au declarat că mizează pe o reducere de 25 de puncte de bază a celei mai mari dobânzi de politică monetară din UE iar opt au spus că NBH va opta pentru menţinerea statu quo-ului.

“Piaţa valutară este îngrijorată că “porumbeii” de la NBH ar putea cere noi reduceri de dobândă în acest an sau că Guvernul ar putea face presiuni pentru reducerea costului creditului, având în vedere continua încetinire a economiei reale”, a declarat Antje Praefcke, economist la Commerzbank.

În jurul orei 12:07 GMT, forintul ungar, a doua cea mai slab performantă monedă din Europa Centrală în acest an, după coroana cehă, se tranzacţiona la un curs de 390,35 forinţi pentru un euro, o depreciere uşoară faţă de cursul de 390,15 forinţi pentru un euro înainte de anunţul NBH.

Precedentele deprecieri ale forintului au forţat banca centrală să reducă de urgenţă costului creditului, în luna octombrie 2022.

Săptămâna trecută, viceguvernatorul NBH, Barnabas Virag, a lăsat deschisă calea fie pentru o reducere de dobândă, fie pentru menţinerea statu quo-ului, însă economiştii au apreciat că inflaţia sub aşteptări şi recenta apreciere a forintului ar putea înclina balanţa în favoarea unei reduceri de dobândă.

Inflaţia de bază în Ungaria, care în primul trimestru a trecut de 25%, cel mai ridicat nivel din UE, a scăzut peste aşteptări până la 3,7% în luna iunie, de la un nivel de 4% în mai.

Chiar şi aşa, analiştii spun că spaţiul de manevră pentru noi reduceri de dobândă este unul limitat, şi prognozează că dobânda de bază va ajunge la 6,5% la finele lui 2024, ceea ce ar sugera doar o reducere de 25 de puncte de bază pe parcursul celui de-al doilea semestru.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău