Piața mondială de divertisment și media va crește cu 6,5% în 2021

13 Iul. 2021, 11:23
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Iul. 2021, 11:23 // Actual //  MD Bani

Piața globală de divertisment și mass-media (E&M) se va extinde cu 6,5% în 2021 și 6,7% anul viitor, determinată de o cerere puternică de conținut digital și publicitate, potrivit sondajului anual al companiei PwC. Reluarea creșterii a este consecința unei provocări din 2020, când divertismentul offline a scăzut, incluzând o scădere cu 71% a încasărilor la box-office.

Veniturile globale din industria E&M au scăzut cu 3,8% anul trecut la 2 trilioane de dolari de la 2,1 trilioane de dolari, valoare înregistrată în 2019. Aceasta a fost cea mai mare scădere ănregistrată timp de cei 22 de ani de cercetare a PwC.

Între 2021 și 2025, se așteaptă ca veniturile globale din E&M să ajungă la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 5%. Ca urmare, în 2025, volumul total al pieței poate ajunge la 2,6 trilioane de dolari.

Conținutul tradițional de televiziune și video disponibil pentru vizionare acasă este în continuare cel mai mare segment de consumatori de E&M (219 miliarde de dolari), dar va continua să scadă în următorii cinci ani (cu 1,2% în medie).

Segmentul de streaming video a atins apogeul în 2020 și va continua să crească, se arată în raport. Se estimează că volumul de streaming la cerere (SVOD) va crește cu o medie de 10,6% până în 2025 pentru a ajunge la 81,3 miliarde de dolari.

Între timp, se așteaptă ca profiturile cinematografice să se recupereze în 2021 pe măsură ce restricțiile Covid se ușurează, dar nu vor reveni la niveluri pre-pandemice până cel puțin în 2024.

Veniturile din jocuri video și e-sporturi au continuat să crească, ajungând la 147,7 miliarde de dolari în 2020. În același timp, se presupune că CAGR va fi de 5,7% în următorii cinci ani, iar până în 2025 veniturile segmentului vor fi de 194,4 miliarde de dolari.

Realitatea virtuală (VR) este cel mai rapid segment în creștere al E&M. Veniturile sale au crescut anul trecut cu 31,7% la 1,8 miliarde de dolari. Se estimează că rata de creștere va depăși în medie peste 30% pe parcursul a cinci ani și va ajunge la 6,9 miliarde de dolari în 2025.

Industria muzicală este pregătită să crească după o scădere semnificativă a veniturilor pe segmentul muzicii live (în scădere cu 74,4% în 2020). Veniturile generale ale industriei muzicale se așteaptă să crească cu o medie de 12,8% în următorii cinci ani, stimulate de creșterea streamingului digital, care va crește la 29,3 miliarde de dolari până în 2025. De asemenea, se așteaptă reluarea spectacolelor live.

Cheltuielile cu publicitatea online în 2020 au crescut cu 9% – la 336 miliarde de dolari și, pentru prima dată, au depășit costul publicității tradiționale. Potrivit prognozelor, în următorii cinci ani, acestea vor crește în medie cu 7,7%.

Accesul la internet a reprezentat 34% din cheltuielile industriei în 2020. Se așteaptă ca segmentul să crească la un CAGR de 4,9%, de la 694 miliarde dolari anul trecut la 880 miliarde dolari în 2025.

Accesul la internet mobil va determina creșterea pieței, cu un CAGR de 6,1%. Drept urmare, proliferarea rețelelor 5G, progresele în tehnologia mobilă și pachetele de conținut premium vor crește veniturile de la 449 miliarde dolari în 2020 la 605 miliarde dolari în cinci ani.

„Pandemia a încetinit dezvoltarea industriei de divertisment și media în ultimul an, dar a accelerat și a impulsionat și inversarea tendințelor care au transformat deja industria”,a spus Werner Ballhaus, șef global de divertisment și practică media la PwC Germania. Conținutul pe dispozitive mobile, complexitatea tot mai mare a relațiilor dintre creatori, producători și distribuitori de conținut au contribuit la o schimbare a dinamicii și a sferelor de influență din industrie. stimulează creșterea industriei în următorii cinci ani și nu numai. „

Chiar și în acele zone cu cea mai impresionantă creștere (streaming video, de exemplu), natura concurenței se va schimba dramatic în următorii ani, a spus el, ca context social, politic și de reglementare în care toate companiile sunt forțate să opereze,  continuă să evolueze într-un mod imprevizibil.

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII