Povestea omului care a reuşit să transforme o alimentaţie diferită de cea normală într-o afacere mondială de miliarde

19 Feb. 2023, 14:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Feb. 2023, 14:46 // Actual //  bani.md

Într-o perioadă în care nu era încă la fel de „trendy” să fii vegan, Patrick Brown s-a hotărât, după un brainstorming de peste un an – anul său sabatic – să îşi dedice viaţa ştiinţei şi să lupte în felul său împotriva sacrificării animalelor pentru carne. Aşa a luat naştere Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume, scrie businessmagazin.ro.

Născut la Washington, în 1954, Patrick O’Reilly Brown a urmat o pregătire academică complexă, care a inclus studii de licenţă, un master şi un doctorat în medicină şi biochimie. După absolvire şi completarea celor trei ani de rezidenţiat la un spital din Chicago a decis să rămână în sfera de cercetare. A urmat astfel un nou program postdoctoral de pregătire la Universitatea din California. În paralel cu intensa activitate de cercetare şi inovaţie, Brown s-a implicat şi în lumea academică şi a cofondat, de asemenea, Biblioteca Publică pentru Ştiinţă, pentru a oferi acces comunităţii la cercetările ştiinţifice. În 2002 a fost ales membru al Academiei Naţionale de Ştiinţă a Statelor Unite, care l-a catalogat drept unul dintre cei mai importanţi 2.000 de oameni de ştiinţă ai ţării. El este, de asemenea, membru al Academiei Naţionale de Medicină. În 2009, Brown şi-a luat 18 luni sabatice pentru a se gândi pe îndelete cum să îşi construiască restul carierei. În acest timp, şi-a dat seama că cea mai mare problemă de mediu care ar fi ţinut de competenţa sa şi pe care ar fi putut să o amelioreze ţinea de folosirea animalelor pentru a produce hrană. S-a hotărât să organizeze şi o conferinţă în acest sens, pentru a aduce această chestiune în atenţia publicului, însă evenimentul său nu a avut impactul scontat. Fără să se lase descurajat, a decis să continue lupta sa împotriva consumului de carne şi să aducă pe piaţă un produs care să înlocuiască proteina animală. La finalul perioadei sale de pauză a început aşadar să recruteze o mică echipă de oameni de ştiinţă cu care să dezvolte produsele dorite. Când a strâns suficiente idei şi date, a mers în Silicon Valley pentru a încerca să obţină finanţare de la câteva fonduri cu capital de risc. În cele din urmă, a reuşit să strângă într-o primă rundă de finanţare suma de 9 milioane de dolari de la Khosla Ventures şi, cu banii obţinuţi, în iulie 2011 a pus bazele Impossible Foods. În următorii opt ani, businessul a reuşit să mai strângă încă aproape 400 de milioane de dolari de la investitori ca Bill Gates sau Google Ventures.

În paralel, alături de echipa sa, Brown a petrecut nu mai puţin de cinci ani pentru a dezvolta Impossible Burger, un produs pe care l-a lansat şi în lanţurile  de restaurante în 2016. În portofoliul companiei s-au adăugat, de asemenea, „carnea” de porc, pui şi peşte pe bază de plante, dar şi o serie de lactate tot de origine vegetală. Munca sa din aria ştiinţei nu a rămas nerecompensată, antreprenorul primind de-a lungul timpului o multitudine de premii şi recunoaşteri din partea mai multor organizaţii din industria sănătăţii, a alimentaţiei, a biologiei şi nu numai, iar în 2016 Forumul Economic Mondial l-a numit pionier al tehnologiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

19 Aug. 2025, 11:19
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2025, 11:19 // Actual //  bani.md

Campania electorală și perioada electorală dinaintea alegerilor. Care este diferența? Codul Electoral definește clar ambele sintagme. Potrivit reglementărilor, campania electorală este perioada de activitate în care candidații desfășoară activități pentru a-i determina pe alegători să-și exprime voturile pentru ei. 

Perioada electorală reprezintă timpul cuprins între ziua când s-a stabilit data scrutinului și cea în care sunt confirmate rezultatele alegerilor, însă acest interval nu poate fi mai mare de 120 de zile. Data începerii perioadei electorale se stabilește prin hotărâre a Comisiei Electorale Centrale. 

Pentru alegerile parlamentare de pe 28 septembrie, perioada electorală a început pe 14 iulie. Până la începerea campaniei electorale, pe 29 august, vor fi desemnați și înregistrați candidații pentru funcția de deputat în Parlamentul Republicii Moldova.  

Tot în perioada electorală se vor constitui organele electorale ierarhic inferioare, vor fi organizate instruiri pentru funcționarii electorali și alți subiecți electorali, vor fi desfășurate activități de informare pentru alegători, se vor actualiza listele electorale, se vor pregăti modelele buletinelor de vot și alte materiale necesare. 

Campania electorală va începe oficial pe 29 august.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII