Povestea omului care a reuşit să transforme o alimentaţie diferită de cea normală într-o afacere mondială de miliarde

19 Feb. 2023, 14:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Feb. 2023, 14:46 // Actual //  bani.md

Într-o perioadă în care nu era încă la fel de „trendy” să fii vegan, Patrick Brown s-a hotărât, după un brainstorming de peste un an – anul său sabatic – să îşi dedice viaţa ştiinţei şi să lupte în felul său împotriva sacrificării animalelor pentru carne. Aşa a luat naştere Impossible Foods, unul dintre cele mai cunoscute branduri de alternative pe bază de plante din lume, scrie businessmagazin.ro.

Născut la Washington, în 1954, Patrick O’Reilly Brown a urmat o pregătire academică complexă, care a inclus studii de licenţă, un master şi un doctorat în medicină şi biochimie. După absolvire şi completarea celor trei ani de rezidenţiat la un spital din Chicago a decis să rămână în sfera de cercetare. A urmat astfel un nou program postdoctoral de pregătire la Universitatea din California. În paralel cu intensa activitate de cercetare şi inovaţie, Brown s-a implicat şi în lumea academică şi a cofondat, de asemenea, Biblioteca Publică pentru Ştiinţă, pentru a oferi acces comunităţii la cercetările ştiinţifice. În 2002 a fost ales membru al Academiei Naţionale de Ştiinţă a Statelor Unite, care l-a catalogat drept unul dintre cei mai importanţi 2.000 de oameni de ştiinţă ai ţării. El este, de asemenea, membru al Academiei Naţionale de Medicină. În 2009, Brown şi-a luat 18 luni sabatice pentru a se gândi pe îndelete cum să îşi construiască restul carierei. În acest timp, şi-a dat seama că cea mai mare problemă de mediu care ar fi ţinut de competenţa sa şi pe care ar fi putut să o amelioreze ţinea de folosirea animalelor pentru a produce hrană. S-a hotărât să organizeze şi o conferinţă în acest sens, pentru a aduce această chestiune în atenţia publicului, însă evenimentul său nu a avut impactul scontat. Fără să se lase descurajat, a decis să continue lupta sa împotriva consumului de carne şi să aducă pe piaţă un produs care să înlocuiască proteina animală. La finalul perioadei sale de pauză a început aşadar să recruteze o mică echipă de oameni de ştiinţă cu care să dezvolte produsele dorite. Când a strâns suficiente idei şi date, a mers în Silicon Valley pentru a încerca să obţină finanţare de la câteva fonduri cu capital de risc. În cele din urmă, a reuşit să strângă într-o primă rundă de finanţare suma de 9 milioane de dolari de la Khosla Ventures şi, cu banii obţinuţi, în iulie 2011 a pus bazele Impossible Foods. În următorii opt ani, businessul a reuşit să mai strângă încă aproape 400 de milioane de dolari de la investitori ca Bill Gates sau Google Ventures.

În paralel, alături de echipa sa, Brown a petrecut nu mai puţin de cinci ani pentru a dezvolta Impossible Burger, un produs pe care l-a lansat şi în lanţurile  de restaurante în 2016. În portofoliul companiei s-au adăugat, de asemenea, „carnea” de porc, pui şi peşte pe bază de plante, dar şi o serie de lactate tot de origine vegetală. Munca sa din aria ştiinţei nu a rămas nerecompensată, antreprenorul primind de-a lungul timpului o multitudine de premii şi recunoaşteri din partea mai multor organizaţii din industria sănătăţii, a alimentaţiei, a biologiei şi nu numai, iar în 2016 Forumul Economic Mondial l-a numit pionier al tehnologiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală