Prințul Charles i-a susținut pe Harry și Meghan cu „o sumă substanțială” și după ce au renunțat la familia regală

24 Iun. 2021, 17:38
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
24 Iun. 2021, 17:38 // Actual //  MD Bani

Prințul Charles a continuat să-i susțină financiar pe Harry și Meghan Markle, cu „o sumă substanțială”, în lunile care au urmat după ce aceștia s-au retras din familia regală britanică.

Clarence House, biroului prințului de Wales și a soției sale, Ducesa de Cornwall, a făcut publică această informație când a prezentat bilanțul familiei regale.

Harry și Meghan Markle au susținut că este vorba despre același termen. Un purtător de cuvânt al lor a spus că Prințul Harry s-a referit în interviul acordat lui Oprah Winfrey la primul trimestru din anul fiscal 2020, adică la perioada 1 aprilie – 1 iulie.

Monarhia britanică i-a costat pe cetățenii britanici 87,5 milioane de lire sterline (102 milioane de euro) în perioada 2020-2021, în creștere cu 18,1 milioane de lire (21 de milioane de euro) față de anul anterior. Totodată, a fost făcut public faptul că 8,5% din totalul angajaților Palatului Buckingham fac parte dintr-o minoritate etnică, scrie Digi24.

Potrivit Clarence House, susținerea financiară a ambilor săi fii, alături de familiile lor, l-a costat pe prințul Charles 4,5 milioane de lire (5,2 milioane de euro) în anul anterior.

„Cum ne aducem aminte toți, în ianuarie 2020 ducele și ducesa au anunțat că se vor retrage din familia regală britanică, iar ducele a spus că va acționa pentru a-și dobândi independența financiară. Prințul Charles a alocat o sumă substanțială pentru a-i susține în procesul de tranziție. Finanțarea a încetat în vara anului trecută. Cuplul este acum independent din punct de vedere financiar”, a declarat un purtător de cuvânt al Clarence House.

În interviul din martie 2021 acordat lui Oprah Winfrey, Harry a spus că „familia mi-a tăiat finanțarea” în „primul trimestru din 2020”. Întrebat despre termenele diferite, purtătorul de cuvânt Clarence House a spus: „Nu aș spune că termenele sunt foarte diferite. Tot ce vă tot spune sunt informațiile”.

Un purtător de cuvânt al ducilor de Sussex a declarat reporterilor: „Prezentați două termene diferite și este incorect să sugerați că există o contradicție”. „Comentariile ducelui în timpul interviului cu Oprah Winfrey erau legate de primul trimestru din anul fiscal din Marea Britanie, care începe în aprilie”.

Realitatea Live

09 Feb. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Feb. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Rusia se confruntă cu o criză gravă în transportul petrolului, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite și alte state occidentale. Pe 10 ianuarie, Departamentul Trezoreriei SUA a inclus 161 de tancuri petroliere rusești pe lista neagră, o măsură ce afectează atât transportul țițeiului, cât și al produselor petroliere.

Potrivit Bloomberg, sancțiunile au un efect devastator asupra capacității Rusiei de a exporta petrol. În 2024, 57% din țițeiul exportat de Moscova a fost transportat pe nave care acum sunt sancționate. Numărul total al tancurilor petroliere afectate de sancțiuni, fie ele impuse de SUA, UE sau Regatul Unit, a ajuns la 265, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a flotei utilizate pentru transporturi maritime de petrol, potrivit Bloomberg.

Costurile de transport pentru țițeiul rusesc au crescut vertiginos. Conform Argus Media, tarifele de transport au crescut cu aproape 50% din momentul impunerii sancțiunilor. De exemplu, transportul unui baril de petrol din Marea Baltică până în India a ajuns la 13 dolari, comparativ cu 10 dolari înainte de sancțiuni.

Multe dintre tancurile petroliere sancționate întâmpină dificultăți în a-și îndeplini funcțiile. Unele nave sunt blocate în porturi rusești sau chineze, în timp ce altele sunt folosite pentru stocare temporară, fără a putea efectua transporturi regulate.

Rusia depinde acum de așa-numita „flotă din umbră”, formată din nave cumpărate pentru a eluda sancțiunile. Totuși, aceste soluții devin din ce în ce mai costisitoare și riscante, având în vedere că sancțiunile continuă să se extindă. În plus, achiziția de noi nave sau utilizarea celor existente devine tot mai complicată, pe măsură ce riscurile de sancționare cresc.

Pe măsură ce sancțiunile reduc capacitatea Rusiei de a transporta petrol, Moscova se confruntă cu provocări majore. Costurile de transport cresc, iar opțiunile alternative devin din ce în ce mai limitate. Dacă situația continuă, exporturile de petrol ale Rusiei ar putea suferi o scădere semnificativă, cu implicații economice grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală