Probleme mari de trafic la granița Republicii Moldova cu România

08 Ian. 2024, 13:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Ian. 2024, 13:56 // Actual //  Lupu Eduard

Autoritățile din Republica Moldova și România se confruntă cu probleme semnificative de trafic la granița dintre cele două țări din cauza condițiilor meteorologice extreme. Poliția de Frontieră și Serviciul Vamal anunță că traversarea camioanelor prin postul vamal de frontieră Leușeni-Albița este restricționată, iar circulația acestora este sistată și de partea română, din cauza ninsorii și poleiului pe drumurile publice.

Autoritățile recomandă transportatorilor să evite deplasările până la expirarea codului portocaliu de vreme rea, din cauza vântului puternic care poate schimba rapid starea drumurilor și situația de trafic.

Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) al Republicii Moldova informează că, în condițiile codului portocaliu de vreme rea, 57 de localități din 7 raioane au fost parțial deconectate de la energie electrică. Echipele specializate de intervenție lucrează în teren pentru a restabili alimentarea către consumatori.

Un număr de 760 de specialiști din subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne și firmele de întreținere a drumurilor sunt mobilizați pentru prevenirea situațiilor de risc și lichidarea consecințelor generate de condițiile meteo nefavorabile.

Lucrările de curățire și împrăștiere a materialului antiderapant sunt în desfășurare pe toate traseele naționale, regionale și locale, cu accent pe zona de nord a țării. Până în prezent, nu sunt drumuri blocate, însă cetățenilor li se recomandă să nu pornească la drum fără a ține cont de condițiile meteo nefavorabile.

Prognozele meteorologice indică ninsori puternice (15-20 l/m2) și vijelii, cu intensificări ale vântului la rafale de până la 15-20 m/s. Se așteaptă o scădere semnificativă a temperaturii medii zilnice a aerului, cu formarea de troiene și polei pe drumurile publice, iar chiciura se va depune pe vegetație și firele electrice. Autoritățile recomandă cetățenilor să fie precauți și să urmărească cu atenție informațiile oficiale despre evoluția condițiilor meteorologice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău