PSRM își pierde membrii. Mai mulți consilieri locali au refuzat mandatul. CEC le-a atribuit altor partide

09 Feb. 2021, 16:56
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
09 Feb. 2021, 16:56 // Actual //  MD Bani

Membrii Partidul Socialiștilor din cadrul două consilii locale au refuzat să devină consilieri pe lista formațiunii PSRM, astfel, mandatele acestora au fost atribuite altor partide politice conform șirului descrescător. Decizia a fost luată astăzi de către Comisia Electorală Centrală (CEC), în cadrul ședinței.

Pe ordinea de zi a ședinței CEC au figurat mai mult de 20 de subiecte ce țin de atribuiri de mandate consilierilor. În primul caz, consilierul PSRM din satul Albota de Sus, raionul Taraclia, Elmira Cervencova, a depus cerere de demisie, iar următorii doi candidați supleanți de pe lista Partidului Socialiștilor au depus declarații de refuz.

Astfel, conform legislației, CEC a recurs la restabilirea șirului descrescător, iar candidatul cu cea mai mare valoare numerică a devenit Blocul Electoral ACUM (PLatforma DA și PAS), fiindu-i atribuit mandatul candidatei Claudia Constantinova.

 

Cel de-al doilea caz este similar. În comuna Todirești, consilierul PSRM, Mihai Mostovei, a demisionat, iar alți doi supleanți la fel au refuzat să le fie atribuit mandatul. Membrii CEC au aplicat același principiu ca și în primul caz, iar mandatul i-a revenit candidatei Partidului Democrat, Ina Gherbovițan.

Realitatea Live

23 Ian. 2025, 11:14
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
23 Ian. 2025, 11:14 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Tariful de transport al petrolului rusesc marca ESPO din portul Kozmino către China a crescut de cinci ori, ajungând la 7 milioane de dolari, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite asupra sectorului energetic din Rusia.

Conform surselor din industrie, costul transportului petrolului rusesc către porturile chineze este acum semnificativ mai mare decât înainte de sancțiuni. Săptămâna aceasta, prețul transportului de petrol din portul Kozmino a atins 7 milioane de dolari, în creștere față de 5,5 milioane de dolari săptămâna trecută și de cinci ori mai mare comparativ cu tariful de 1,5 milioane de dolari înregistrat înainte de sancțiuni.

Porturile din China au devenit mai prudente în privința manipulării petroliere rusești, ceea ce a afectat tranzacțiile pe ruta ESPO. Totodată, sancțiunile au dus la includerea pe lista neagră a mai multor nave care operau anterior pe această rută. Pentru a suplini deficitul, vasele care anterior deserviseră porturile occidentale ale Rusiei s-au orientat către transporturile destinate Chinei.

Un exemplu este vasul tanker Legend, care s-a alăturat recent transporturilor de pe ruta ESPO. Acesta a încărcat petrol în portul Kozmino pe 20 ianuarie și urmează să descarce încărcătura în portul Huizhou, în sudul Chinei. Anterior, vasul Aframax transportase petrol marca Urals din porturile rusești Ust-Luga și Primorsk către piețele occidentale.

Această schimbare subliniază impactul sever al sancțiunilor asupra pieței petroliere din Rusia, dar și adaptarea transportatorilor care caută să mențină fluxurile comerciale către Asia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală