Soluționarea problemei șoferilor moldoveni care staționează la vamă se lasă încă așteaptată. Recent, echipele strategice din Republica Moldova și România s-au întâlnit la punctul de trecere a frontierei Leușeni-Albița pentru a pune în aplicare noul mecanism de fluidizare a transportului de mărfuri. Între timp, s-au împlinit 14 zile.
Pe data de 12 iunie curent, în punctele de trecere a frontierei fluxul de persoane a constituit 49 759 traversări, un număr mai mare fiind consemnat pe sensul de intrare în Republica Moldova – 25 063 traversări persoane. Cea mai „activă” frontieră a fost cu România – 27 952 traversări, iar 13 017 treceri au fost semnalate în punctele de trecere situate la granița moldo-ucraineană și alte 8 790 – frontiera aeriană.
Cele mai tranzitate puncte de trecere a frontierei rămân a fi: PTF Leușeni – 10 684 traversări persoane; PTF Aeroportul Chișinău – 8 790 traversări persoane; PTF Sculeni – 7 213 traversări persoane; PTF Otaci – 3 960 traversări persoane; PTF Cahul – 3 568 traversări persoane; PTF Giurgiulești – Galați – 2 822 traversări persoane.
Anterior, Uniunea Transportatorilor și Drumarilor și Asociația Internațională a Transportatorilor Auto au expediat o scrisoare autorităților Republicii Moldova prin care anunță că timpul de așteptare la punctele de trecere a frontierei este de 4-5 zile. Războiul din Ucraina a blocat rutele tradiționale de transport, iar din acest motiv toate exporturile Ucrainei și Republicii Moldova au fost redirecționate spre frontiera moldo-română. Fluxul camioanelor care traversează granița a crescut cu peste 70%.
Șoferii pot apela la ajutor medical și asistență psihologică organizată de polițiștii de frontieră și salvatori pentru a evita riscurile de sănătate. Campania de ajutor medical și asistență psihologică face parte din misiunea comună a angajaților Ministerului Afacerilor Interne. Aceasta vine în contextul prevenirilor situațiilor de risc, asigurării echilibrului emoțional în condiții de așteptare pentru trecerea frontierei și perfectării procedurilor vamale. Pe data de 2 iunie curent, un șofer de camion în vârstă de 62 de ani, care a așteptat mai bine de 20 de ore la granița cu România, a decedat din cauza unui stop cardio-respirator.