Ministerul lui Bolea pregătește lovitura fatală pentru șoferi! Reparațiile auto vor exploda ca prețuri?

24 Ian. 2025, 11:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Ian. 2025, 11:31 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Infrastructurii, condus de Vladimir Bolea, pregătește un regulament care ar putea duce la creșterea costurilor pentru reparațiile auto. Potrivit noilor propuneri, toate autoservice-urile vor trebui să se conformeze unor cerințe stricte, inclusiv dotarea cu echipamente moderne și tehnologii avansate, pentru a asigura reparații sigure și eficiente.

Aceste modificări vin ca urmare a unei evaluări a sectorului de transport rutier, care a relevat lipsa unor reglementări clare pentru activitățile de autoservice. Printre problemele identificate se numără dotările insuficiente ale atelierelor pentru efectuarea unor lucrări de reparații, reglare sau reconstrucție a vehiculelor, precum și lipsa unor standarde tehnice precise.

Astfel, toate autoservice-urile vor fi obligate să investească în echipamente costisitoare, cu prețuri între 54.000 și 220.000 de lei, iar întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) vor fi cele mai afectate de aceste costuri de conformare, din cauza resurselor financiare limitate.

În comparație cu IMM-urile, întreprinderile mari vor face față mai ușor noilor reglementări, având deja o parte din echipamentele necesare. Acestea ar putea chiar beneficia de schimbări, întrucât noile cerințe ar elimina concurența IMM-urilor mai puțin dotate. Pe termen scurt, acest lucru ar putea reduce concurența, dar pe termen lung va conduce la o creștere a calității serviciilor, stimulând concurența bazată pe excelență și inovație.

Este de așteptat ca aceste reglementări să influențeze direct costurile reparațiilor auto pentru proprietarii de mașini, iar aceștia vor trebui să se pregătească pentru eventuale majorări de preț.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Iun. 2025, 12:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iun. 2025, 12:45 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Franța și Belgia, două dintre cei mai mari importatori de gaze naturale lichefiate (GNL) din Rusia, au refuzat să susțină propunerea Comisiei Europene de a stopa complet importurile de combustibili fosili din Federația Rusă, relatează Politico.

Autoritățile de la Paris și Bruxelles cer analize suplimentare economice și juridice înainte de a accepta planul Bruxellesului, care prevede interzicerea totală a importurilor de gaze rusești până în 2027.

„Susținem strategia europeană de diversificare, care e deja gata pentru discuții”, a declarat ministrul francez al Energiei, Marc Ferracci, referindu-se inclusiv la planul Franței de a înlocui gazul rusesc cu livrări din Qatar. Totuși, el a subliniat că Franța are nevoie de fundamentări legale clare, întrucât TotalEnergies are un contract de livrare cu producătorul rus Novatek valabil până în 2032.

Situația este similară în Belgia, care importă GNL din Rusia în baza unor contracte valabile până în 2035. Ministrul belgian al Energiei, Mathieu Michel, a cerut Comisiei Europene să prezinte o evaluare detaliată a impactului economic al renunțării la gazul rusesc.

În contrast, Spania și Țările de Jos, aflate pe locurile 3 și 4 ca volume de import, sprijină inițiativa Bruxellesului. Reprezentantul Ministerului spaniol al Tranziției Ecologice a subliniat că UE trebuie „să interzică cât mai curând importurile de gaze rusești”, chiar dacă Spania are un contract pe termen lung cu Novatek până în 2042, prin intermediul companiei Naturgy.

În prezent, Comisia Europeană lucrează la un document de impact, în care va analiza consecințele economice și juridice ale unei eventuale interdicții. Printre opțiunile discutate se numără introducerea unei cote zero de import, măsură care ar putea fi aprobată prin vot cu majoritate calificată, fără a necesita unanimitate, cum este cazul sancțiunilor oficiale.

Potrivit datelor Kpler, în anul 2024 statele UE au importat 16,77 milioane de tone de GNL din Rusia, în valoare de peste 6 miliarde de euro. Rusia a livrat astfel peste jumătate din exporturile sale totale de GNL către Uniunea Europeană. În ansamblu, gazele naturale rusești – lichefiate și prin conducte – au reprezentat aproximativ 20% din totalul importurilor UE.

Comisia speră să obțină sprijinul Franței și Belgiei pentru a înfrunta mai ușor opoziția deschisă din partea Ungariei și Slovaciei, care nu doresc să renunțe la importurile de gaze prin conductă.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO