Istoria de succes a antreprenorului din Dănceni care crește prepelițe. „Este o afacere profitabilă”

14 Iun. 2021, 17:10
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
14 Iun. 2021, 17:10 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Victor Buzatu, un tânăr din raionul Ialoveni a început o afacere cu prepelițe încă în perioada studiilor de master. A lansat afacerea împreună cu alți 2 colegi din dorința de a face cât mai repede bani, însă după o perioadă a rămas singur, scrie AgroTV.

„A început demult, din 2014, atunci când eram studenți la master. Împreună cu doi colegi, am pornit afacerea, era un moment când ne-am regăsit la master cu mult timp liber și ne gândeam cu ce să ne ocupăm. A apărut această idee, după care a urmat o perioadă de analiză, două-trei săptămâni. Atunci eram mai tineri, ne doream cât mai repede să facem bani și aceasta era activitatea care ne promitea în cel mai scurt timp să ne întoarcem investițiile, respectiv, am decis să creștem prepelițe,”  afirmă Victor Buzatu, antreprenor.

Victor Buzatu a lansat afacerea împreună cu alți doi colegi, însă cei doi au renunțat și Victor a rămas singur. Acum este ajutat de familie.

„Atunci când noi am început, ele promiteau să-și întoarcă investiția în cel mai scurt timp, pentru că ele cresc relativ repede, în 45 de zile noi avem păsările mature pe care le putem sacrifica. Un alt avantaj este și spațiu mic pentru creșterea lor. Într-o încăpere de 40 m, se poate de crescut o mie de prepelițe, inclusiv loc pentru păsări mature și tineret.”

Victor Buzatu vinde carne și ouă de prepeliță, iar sezonier vinde și păsări și pui vii.

„Noi valorificăm din ele în primul rând carnea proaspătă și ouăle pentru consum. Sezonier vindem pasărea vie sau puii mici, de obicei primăvara persoanele care au gospodării pot crește și prepelițe, dar anul împrejur noi valorificăm carnea și ouăle lor.”

Antreprenorul menționează că ouăle de prepeliță au o valoarea nutrițională ridicată, în special dacă sunt consumate crude.

„Produsul acesta, pe care noi îl considerăm oușoarele de aur, recomandăm să fie consumate în stare crudă, așa poate să ne ofere toate calitățile pe care le posedă. Odată ce noi deja le preparăm, se pierde puțin din ceea ce au în interior.”

Potrivit lui Victor, creșterea de prepelițe este o afacere profitabilă, dar trebuie planificată foarte bine. De asemenea, crescătorul de prepelițe a fost afectat și de pandemia de Coronavirus.

„Da, în general este o afacere profitabilă, doar că pandemia ne-a afectat și pe noi foarte mult, pentru că activitatea noastră este una sezonieră. În primul rând, noi simțim posturile religioase. Atunci când e post, cererea la produsele noastre scade esențial, mai ales în Postul Mare și cel de Crăciun. Pe lângă asta, este o afacere care se bazează pe nunți și cumetrii, sezonul ceremoniilor,” menționează Victor Buzatu, antreprenor.

Victor Buzatu vinde carnea de prepeliță cu 130 de lei kilogramul, iar ouăle se vând cu un leu bucata.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII