(VIDEO) Strategia pentru transport și mobilitate inteligentă pentru municipiul Chișinău. Pilonii pe care se bazează

16 Iun. 2021, 12:41
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
16 Iun. 2021, 12:41 // Actual //  MD Bani

Primăria Chișinău, cu suportul PNUD Moldova și al Republicii Cehe, a elaborat Strategia pentru transport și mobilitate inteligentă pentru municipiu, precum și planul de acțiuni aferent. Documentele au fost prezentate azi, 16 iunie 2021, la un eveniment public cu participarea reprezentaților direcțiilor relevante din cadrul Primăriei Chișinău, Poliția Republicii Moldova și societatea civilă.

Strategia elaborată va contribui la dezvoltarea unui sistem inteligent de transport pentru municipiu, practic și rentabil, care mizează pe sisteme inteligente de gestionare și fluidizare.

„Tehnologiile digitale au potențialul de a revoluționa modul în care ne mișcăm, făcând mobilitatea noastră mai inteligentă, mai eficientă și, de asemenea, mai ecologică. Această strategie dar și experiența echipei cehe de experți ne va ajuta să aplicăm practicile europene moderne de planificare a mobilității și de gestionare a traficului în Chișinău”, a afirmat Victor Chironda, vice-primarul municipiului Chișinău.

Proiectul strategiei și planului de acțiuni au fost pregătite de compania „Smart Plan” din Republica Cehă. Pe parcursul anului 2020, echipa de experți, ghidată de Miroslav Svítek, profesor al Universității Tehnice Centrale din Praga, a colectat și a analizat date care reflectă situația în domeniul planificării și gestionării transportului în municipiu.

Pilonii pe care se bazează strategia:

  1. managementul traficului;
  2. transportul public/,
  3. parcările;
  4. transportul alternativ (biciclete, trotinete electrice);
  5. siguranța rutieră;
  6. electromobilitatea;
  7. sistemul central de transport inteligent.

Strategia propune soluții și pași concreți pe care Chișinăul trebuie să îi facă pentru a asigura gestiunea eficientă a parcărilor în oraș, pentru a îmbunătăți sistemul de transport public, a organiza și fluidiza traficul, dar și pentru a dezvolta o infrastructură funcțională și adaptată pentru transportul alternativ și electromobilitatea.

Prin asistența tehnică și sprijinul de specialitate pentru strategia și planul de acțiune pentru transportul și mobilitatea inteligentă, autoritățile de la Chișinău vor putea învăța din experiența și abordările cehe și europene în practicile moderne de planificare a mobilității și de gestionare a traficului, care vor asigura în cele din urmă echitate în accesul tuturor grupurilor sociale la infrastructura urbană și va crește calitatea vieții în Chișinău.

Astăzi, 16 iunie, a avut loc evenimentul de prezentare care a dat startul procesului de consultare publică a documentului, care va dura două săptămâni.

Toți cei interesați vor avea posibilitatea să îl analizeze și să vină cu solicitări de clarificare sau propuneri și sugestii de îmbunătățire.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău