CFR Infrastructură Iași anunță că, la finalul lunii noiembrie, a fost recepționată lucrarea de revopsire a celei de-a doua deschideri a podului feroviar peste Prut. Intervenția marchează finalizarea lucrărilor la toate cele trei deschideri ale podului, fiind o etapă importantă în modernizarea conexiunii feroviare dintre România și Republica Moldova.
Reabilitarea podului se desfășoară în paralel cu lucrări pe întreaga linie Zorleni – Fălciu. Până în prezent, vegetația a fost curățată pe traseu, au fost realizate intervenții la linie, precum buraje, schimbarea traverselor, profilarea prismei de balast și completări cu materiale de cale. Totodată, în zona podului, calea ferată largă din Republica Moldova a fost eclisată la kilometrul 59+997.
Pe șantier continuă activități ample, precum refacerea terasamentului, schimbarea unui număr total de 1.000 de traverse de lemn cu lungimea de 3,6 metri, înlocuirea a 40 de traverse speciale în HM Murgeni și în stația Fălciu, iar alte 50 de traverse speciale sunt în proces de montare pe poduri, cu termen estimat de finalizare la 5 decembrie 2025. Sunt completate și prismele de piatră spartă, iar 10.000 de dibluri urmează să fie înlocuite.
În zona de frontieră România–Republica Moldova, 300 de metri de gard nou au fost montați, iar 350 de metri de gard vechi au fost relocați, urmând instalarea altor 650 de metri de protecție. De partea moldovenească, autoritățile au montat 3.000 de traverse de lemn pentru calea ferată largă, au realizat eclisarea legăturii feroviare la pod, iar următoarea etapă o reprezintă montarea liniei de cale ferată cu ecartament normal.
Proiectul face parte dintr-un efort comun al României și Republicii Moldova pentru reluarea circulației trenurilor pe podul Fălciu–Cantemir, modernizarea și electrificarea liniei Iași–Chișinău, îmbunătățirea controlului vamal la Ungheni și redeschiderea rutei feroviare Cahul–Galați.