Situație tensionată în Grecia: Clienții care vor să intre în restaurante trebuie să prezinte dovada vaccinării sau test

14 Iul. 2021, 11:08
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
14 Iul. 2021, 11:08 // Actual //  MD Bani

Pentru a împiedica creșterea numărului cazurilor de coronavirus, autoritățile elene au anunțat noi restricții. Astfel, clienții restaurantelor, barurilor și cafenelelor deschise la interior în Grecia trebuie să demonstreze că au fost vaccinați împotriva COVID-19 sau au teste cu rezultat negativ în ultimele trei zile.

Noile reglemăntări vor fi în vigoare până în august și conform acesteia clienții barurilor și restaurantelor care vor să intre în interior trebuie să stea așezați la masă. Cei care iau masa în aer liber nu au nevoie de dovada vaccinării sau de testul pentru COVID.

„Este crucial să nu lăsăm impresia că pierdem controlul asupra pandemiei, astfel încât industria noastră turistică să poată continua și să funcționeze normal„, a declarat ministrul Dezvoltării, Adonis Georgiadis, într-o conferință de presă.

„Cursul economiei Greciei va depinde de cât de bine respectăm măsurile și controlăm pandemia”, a adăugat sursa citată.

O aplicație lansată de guvern, COVID FREE GR, care poate scana certificatele digitale de vaccinare sau rezultatele PCR sau ale testelor rapide, va fi disponibilă pentru toți proprietarii de restaurante.

Angajatorii din sectorul public și privat vor avea dreptul să întrebe angajații dacă s-au vaccinat.

Grecia pariază pe o revigorare a sectorului său turistic în această vară, dar este îngrijorată de creșterea infecțiilor cauzate de varianta Delta, care s-a dovedit a fi extrem de contagioasă. Aproximativ 41% dintre greci sunt complet vaccinați până acum, în timp ce turiștii trebuie să arate că au fost vaccinați sau să prezinte un test PCR negativ pentru a intra în țară.

Grecia a raportat 2.065 de cazuri noi de COVID-19 și 10 decese, luni, ceea ce a ridicat bilanțul total al infectaților la 440.872 și numărul de morți la 12.802.

 

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII