O nouă cramă în Moldova – mic producător de vinuri care a rezistat crizei și a deschis o cramă pentru turiști

10 Aug. 2021, 17:34
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
10 Aug. 2021, 17:34 // Oameni şi Idei //  MD Bani

O nouă Cramă a fost lansată în satul Pitușca, raionul Călărași, de familia Tataru cu o experiență de peste 15 ani în viticultură.

Aceștia au extins afacerea prin lansarea serviciilor oenoturistice și vânzarea vinului îmbuteliat cu marcă proprie pe piața națională, datorită investiției familiei și asistenței oferite de USAID și Ambasada Suediei.

Familia Tataru dispune de șapte hectare de teren pe care cultivă struguri. Deși au experiență de producere a vinului țărănesc de mai mulți ani, Vasile și Svetlana Tataru s-au aliniat standardelor de calitate de producere a vinului îmbuteliat abia în anul 2019, după ce, cu ajutorul partenerilor externi, au procurat mai multe echipamente, precum rezervoarele de oțel inoxidabil și fermentatoare, stație frigorifică, pompe etc.

În plus, producătorul a fost asistat pe parcursul ultimilor doi ani de un mentor-vinificator, de la care a învățat tehnologiile și practicile bune în producerea unui vin de autor.

Vinificatorul Vasile Tataru susține că suportul obținut de la USAID și Ambasada Suediei l-au ajutat să facă un pas important pentru mica sa afacere și să tranziteze de la producerea vinului în butoi la vinul îmbuteliat.

Noile echipamente au contribuit la îmbunătățirea considerabilă a calității vinului, ceea ce i-a permis producătorului să certifice și să lanseze vinul îmbuteliat cu identitate de brand, la un preț care îi permite să câștige de cinci ori mai multă valoare adăugată la un kilogram de vin produs pe podgoriile proprii.

Primele 2.500 de sticle de vinuri albe seci Muscat Ottonel, Chardonnay, rose sec Cabernet Sauvignon și roșu sec Cabernet Sauvignon marca Crama Tataru au fost produse din recolta 2019 și au fost lansate pe piață în mijlocul pandemiei Covid-19.

În pofida provocărilor cauzate de pandemie, vinăria a reușit să devină cunoscută consumatorilor prin intermediul campaniilor de promovare și a târgurilor locale inițiate de Asociația micilor producători de vinuri din Moldova.

Totodată, datorită creșterii interesului pentru turismul intern, catalizat de restricțiile de călătorie impuse de pandemie, familia Tătaru a amenajat pivnița pentru tururi turistice și a creat o zonă de degustare a vinurilor.

Crama Tătaru a dezvoltat câteva pachete de servicii oenoturistice și este inclusă în rutele de turism regional din Plaiul Fagului, urmând să integreze și ruta națională Drumul Vinului Moldovei, acreditata de Consiliul Europei ca rută cultural-europeană.

În activitățile Cramei sunt implicați și cei doi fii ai familiei Tataru, unul fiind student în România, unde studiază agricultura și vinificația, iar altul – elev și participă atât la lucrările din vie, cât și la producerea vinului.

În prezent, în Republica Moldova activează peste 50 de mici producători de vinuri, care produc peste 500 mii sticle de vin, exploatează circa 400  ha de viță de vie, dintre care 14 mici crame dezvoltă afaceri enoturistice, majoritatea fiind membrii Asociației micilor producători de vinuri din Moldova, care au beneficiat de granturile și asistența partenerilor strategici ai industriei vitivinicole USAID și Guvernul Suediei.

 

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău