Pavel Perju: Mă bucură faptul că după 51 de ani de activitate, Fabrica de Sticlă rămâne o întreprindere profitabilă

16 Aug. 2021, 15:53
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
16 Aug. 2021, 15:53 // Interviu //  MD Bani

În cadrul unui interviu pentru www.curentul.md, directorul Fabricii de Sticlă din Capitală, Pavel Perju, a vorbit despre cum arată Fabrica de Sticlă la cei 51 de ani de activitate, prioritățile de moment, rezultatele obținute, planurile ulterioare, dar și cum ar vrea să arate Fabrica la 55 de ani de activitate.

CURENTUL: D-le Director, Fabrica de Sticlă din Chișinău face 51 de ani în curând. Care este situația la întreprindere după mai bine de jumătate de veac de activitate?

Pavel Perju: În toată această perioadă, fabrica a trecut prin diferite situații, zi de zi avem provocări destul de dificile, însă, la moment, putem afirma că Î.S. „Fabrica de Sticlă din Chișinău” este unul dintre liderii în producerea ambalajului din sticlă de pe piața Moldovei.

La fel, continuăm să ne extindem și pe piața externă, ceea ce duce la dezvoltarea continuă a fabricii. Acest fapt ne permite nu doar să modernizăm utilajele pe care le folosim, dar să investim și în instruirea continuă a personalului pentru a putea ține pasul cu cererea pe piață.

Mă bucură faptul că după 51 de ani de activitate, fabrica rămâne a fi o întreprindere profitabilă, una de succes, iar capacitatea de producere și nivelul calității sunt în continuă creștere.

C: Care, în opinia Dvs., sunt punctele forte ale Fabricii la moment?

P.P.: Fabrica se poate mândri cu multe, dar îndeosebi oamenii – colectivul, care este format din profesioniști adevărați, specialiști care și-au dedicat zeci de ani fabricii, care au depus efort pentru ca în final să avem produse de calitate.

Oricât de moderne nu ar fi utilajele sau condițiile de muncă create, fără o echipă unită și devotată domeniului său de activitate, nu am avea rezultatele atât de mari cu care ne mândrim astăzi. De aceea, mereu depunem efort pentru a motiva muncitorii cu salarii decente și condiții de muncă bune.

C: Ce priorități are Fabrica la moment?

P.P.: La moment, punem accent pe piața externă, ducem tratative pentru atragerea partenerilor străini. Acest fapt duce la creșterea calității și respectiv la creșterea veniturilor, care ulterior vor fi folosite pentru dezvoltarea Fabricii mai departe, dar totodată nu uităm și de piața internă a Moldovei.

Un alt scop propus este construcția încă a unei secții, a unui cuptor de topit sticla care va putea produce nu doar sticlă transparentă, dar și colorată, respectiv vom putea lărgi gama de produse, a numărului partenerilor, totodată vom fi mult mai competitivi față de concurenții noștri direcți și, nu în ultimul rând, vom putea asigura și mai mulți cetățeni cu locuri de muncă.

C: Dvs. ați venit la conducerea Fabricii în ajunul jubileului de 50 de ani. Cu ce rezultate vă mândriți în această perioadă?

P.P.: Având la bază experiența acumulată în activitatea managerială, cu certitudine pot afirma faptul că împreună am atins rezultate frumoase cu care ne mândrim.

Au fost modernizate liniile de producere, liniile de control și calitate. Toți muncitorii sunt asigurați cu prânz cald și lapte din contul Fabricii, au fost îmbunătățite locurile de muncă.

În condițiile actuale în care cuptorul are o uzură foarte avansată, noi am ridicat cantitatea de producție fabricată. Mai mult ca atât, randamentul utilizarii masei de sticlă a fost majorat considerabil, astfel, în prima jumătate a anului 2021 am înregistrat o majorare a producției fabricate pâna la 25 441 tone comparativ cu 24 342 tone fabricate în anul precedent, ceaa ce ne permite să facem față solicitărilor existente pe piață.

A crescut calitatea produselor. Vreau să vă zic ca la Fabrică nu mai vin reclamații ce țin de calitate, noi primim mulțumiri de la clienții noștri pentru producția livrată la timp, dar și pentru calitatea mult mai bună, pentru culoarea mult mai transparentă, mai cristalizată.

La capitolul vânzări: pentru anul 2020 veniturile din vânzări au fost în sumă totală de 311,31 mil. lei, cu 2% mai mult față de 2019, iar în prima jumătate a anului 2021 am înregistrat venituri din vânzări în sumă totală de 178,30 mil. lei raportat la 157,62 mil. lei înregistrați în aceeași perioadă a anului precedent, ceea constituie o majorare cu 12% sau 20,68 mil. lei.

La adoptarea deciziilor aferente repartizării profitului net obținut pentru anul 2020 cât și anul 2019, Fondatorul, în conformitate cu prevederile art.5 alin 3 din Legea Nr246/2017, a stabilit cuantumul defalcărilor la bugetul de stat în mărime de 50%, astfel, Fabrica de Sticlă a transferat 11,57 mil. lei defalcări la bugetul de stat din profitul net înregistrat în 2020, cu 4,79 mil. lei mai mult decât în anul 2019 sau cu 70% mai mult decât anul precedent, iar pentru anul curent, în ritmul accelerat de producere și vânzări, deja prognozăm să dublăm profitul net al întreprinderii, respectiv majorarea defalcărilor la bugetul de stat.

La numai un an de la învestirea mea în calitate de Administrator, am dublat numerarul din conturile bancare ale întreprinderii, de la 2,5mil/eu la 5,7mil/eu.

Însă, nu ne oprim aici, suntem conștienți că mereu este loc de mai bine, spre asta și tindem în continuare.

C: Vorbiți despre niște cifre uimitoare, cum ați putut ajunge la ele într-un termen așa de scurt?

P.P.: Prin dorința de a munci și se muncește disciplinat! În primul rând am început să ridicăm viteza de lucru a mașinilor de fasonat, am restartat tot mecanismul de producere la o viteză mult mai mare. Noi lunar producem cu circa 300 t producție finită mai mult decât am planificat, iar calitatea producției vorbește despre faptul că noi vindem cu 12-15% mai mult decât planificam în anii precedenți, comenzile fiind solicitate cu 2 luni înainte de furnizarea producției.

Procurarea materiei prime la un preț avantajos, dar și economiile făcute zi de zi ne-au adus la acest succes.

 

C: Ce planuri pe termen scurt și mediu aveți în calitate de Director?

P.P.: Să proiectăm și construim o linie pentru reciclarea și ulterior sortarea deșeurilor din sticlă.

Construcția unui cuptor nou pentru fierberea și producerea produselor din sticlă colorată.

Modernizarea depozitului produselor finite.

Reparația depozitului materiei prime.

Reînnoirea liniei de aprovizionare a materiei prime pentru eficientizarea și minimizarea energiei electrice.

Reînnoirea parcului auto-tehnic.

C: De ce factori depinde dezvoltarea Fabricii în continuare?

P.P.: Cu siguranță, unul dintre factori este calitatea producției, cum am mai menționat și anterior aceasta este și una dintre prioritățile noastre – să producem produse calitative. Realizarea calității produselor are ca scop demonstrarea eficienței și eficacității sistemului de management, inovare și menținerea unui raport „calitate-preț” optim. Însă, ca factor decisiv rămâne a fi echipa de profesioniști fără de care nu ar merge procesul de producere.

C: În ce măsură ar impulsiona activitatea Fabricii eventualele investiții?

P.P.: Ne dăm bine seama că dacă Fabrica ar dispune de careva investiții din exterior scopurile propuse vor putea fi realizate cu pași mai rapizi.

 

C: Cum v-ați dori să arate Fabrica la jubileul de 55 de ani?

P.P.: Aș dori cel puțin încă un cuptor, o linie de fabricare a ambalajului de sticlă coloră, cu mașini noi de fasonat sticla, care au o viteză de producere mult mai mare și ne dau o calitate și mai bună, aceste mașini necesită un consum de energie mai redus. Îmi doresc mașini de control al calității ca să excludem factorul uman asupra controlului.

Îmi doresc ca Î.S. „Fabrica de Sticlă din Chișinău” să fie o întreprindere competitiv egală cu fabricile din UE și de peste oceane, din punct de vedere logistic bine pusă la punct, cu utilaje performante, cu o rentabilitate mare, cu un consum mai mic a surselor energetice, ceea ce ne va da posibilitatea să obținem un cost mic la produsul finit.

C: Vă mulțumim!

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:42 // Actual //  bani.md

Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.

Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.

Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.

Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.

În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.

Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.

Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.

Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală