Codașii Europei: Cătă energie electrică își pot permite moldovenii din salariu mediu

23 Sept. 2021, 07:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Sept. 2021, 07:00 // Actual //  bani.md

Agenția RiaRating a elaborat un clasament al statelor privind numărul de kilowați pe care îl pot achiziționa, din salariul mediu, locuitorii statelor europene.

În fruntea clasamentului s-a poziționat Islanda, locuitorii căreia își pot permite 27 mii kw din salariul mediu. Tarifele la curentul electric nu sunt foarte mari, iar salariile sunt printre cele mai mari din Europa.

În clasamentul celor 40 de state ultimul loc este ocupat de Republica Moldova. Locuitorii pot achiziționa doar 3,6 mii kw din salariul mediu, de opt ori mai puțin față de Islanda. Tarifele la energia electrică nu sunt printre cele mai mari, dar nivelul salariului este foarte mic.

Republica Moldova este urmată de România, locuitorii căreia își pot permite 4,8 mii kw din salariul mediu. Tariful la energia electrică este echivalentul a 3 lei/kw oră.

Cel mai mic cost al energiei electrice sunt în Kazahstan – echivalentul a 0,55 lei/kw, iar locuitorii își pot permite 13,9 mii kw. Locul trei după prețul curentului electric este Ucraina – 1,08lei/kw oră, iar populația își poate permite 6,6 mii kw din salariul mediu.

Cel mai mare tarif al energiei electrice este în Germania – echivalentul a 6,48 lei/kw oră. În primele cinci state cu cel mai mare cost al energiei electrice sunt, Danemarca, Belgia, Irlanda și Spania.

Realitatea Live

15 Ian. 2025, 10:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Ian. 2025, 10:25 // Actual //  Ursu Victor

Administrația Căilor Ferate din Moldova (CFM) a anunțat majorarea prețului biletelor pe ruta Chișinău–Ungheni, decizia fiind justificată de dificultățile financiare grave ale instituției. CFM se confruntă cu datorii de peste 160 de milioane de lei și întârzieri în plata salariilor angajaților.

Deși trenul de pe această rută are frecvente defecțiuni și oferă condiții de călătorie precare, el rămâne esențial pentru aproximativ 300 de pasageri zilnici. Majoritatea acestora sunt lucrători din domeniul feroviar sau persoane cu venituri reduse, pentru care trenul reprezenta până acum o opțiune accesibilă de transport, scrie TVR Moldova.

Trenul Chișinău–Ungheni este ultimul tren local care mai funcționează în Republica Moldova, după ce rutele Bălți-Rogojeni și Chișinău-Tighina au fost suspendate. Majorarea tarifelor ar putea pune și mai multă presiune pe pasageri, într-un context economic dificil.

Autoritățile feroviare nu au specificat dacă vor fi luate măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, în ciuda creșterii tarifelor. Situația reflectă criza profundă în care se află CFM, o instituție vitală pentru mobilitatea cetățenilor, dar afectată de ani de probleme financiare și administrative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală