Infrastructura CFM este într-o stare dezastruoasă. Săptămâna asta vom semna acordul cu BERD de reabilitare a tronsonului de 240km Tighina – Giurgiulești. Compania este pe final de a fi selectată, iar la anul deja va începe munca. Proiectul mai presupune și reabilitarea locomotivelor și vagoanelor, potrivit declarației făcută în cadrul emisiunii ”În Profunzime” ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu.
Spînu a mai spus că au fost începute discuțiile și cu Agenția Franceză de Dezvoltare pentru a construi un ecartament european. ”Pe parcursul timpul au fost mai multe intenții de la companii franceze pentru reabilitarea tronsonului Iași-Ungheni-Chișinău cu dublu ecartament – european și normal care este în Republica Moldova. Sperăm la anul viitor să avem o claritate mai mare vizavi de acest subiect”.
”CFM a ajuns într-o stare jalnică pentru că s-a furat foarte mult, chiar obraznic și nu s-a investit nimic de-a lungul anilor. Ultima investiție a fost în 2008-2009 când a fost construit tronsonul Cahul Giurgiulești, care nici acela nu a fost dat în exploatare. Dacă nu facem regulă la CFM nu vom avea niciodată drumuri bune”.
Potrivit lui, situația cu salariile de la CFM s-a îmbunătățit sunt plătite regulat și au început să fie achitate și restanțele pentru anul trecut.