Foto//Povestea tumultuoasă a unei mașini unice: Rolls-ul cu uși rotunde

05 Nov. 2021, 04:55
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Nov. 2021, 04:55 // Actual //  Lupu Eduard

Până să-i fie redată demnitatea, Rolls-ul cu uși rotunde a „trăit” 70 de ani ca falsă mașină regală, atracție de circ și exponat într-o vitrină din Japonia, scrie forbes.ro.

Fabricat în 1925, Rolls-Royce-ul Phantom cu uși rotunde are o caroserie unică, specială și un motor de 7,6 litri, cu șase cilindri în linie, care furniza aproximativ 40 de cai putere. Autorii capodoperei Art Deco pe roți sunt belgienii de la Jonckheere Carrosiers care, la data implicării în proiect, erau cunoscuți mai degrabă ca producători de caroserii și interioare pentru… autobuze.

Înainte de a ajunge la ei, Phantomul a călătorit vreme de șapte ani, din Detroit (unde a fost refuzat de cel care îl comandase), până în îndepărtata Indie, unde a schimbat câțiva proprietari.

În 1932, automobilul sosește în Belgia, la fabrica Jonckheere. Înființată de Henri Jonckheere în 1881, compania, specializată inițial în carosarea automobilelor de lux, și-a diversificat portofoliul începând cu anul 1922, construind caroserii de autobuz. Așa că atunci când un client le-a solicitat un Rolls-Royce Phantom unic, belgieni și-au suflecat încântați mânecile, dornici să arate ce pot.

Lungă de șase metri, cu aripile sale fluide și alungite, cu farurile în formă de glonț și portierele perfect rotunde, mașina este nu doar o creație unică și inspirată, ci o veritabilă operă de artă automobilistică.

Chiar dacă este un Rolls ca niciun altul, stilul său a fost destul de controversat în epocă printre fanii mărcii. Însă frumusețea mașinii a fost confirmată în 1936, la Concursul de Eleganță de la Cannes, unde a primit Premiul de Onoare.

După finalul celui de-Al Doilea Război Mondial, elegantul automobil a ajuns în SUA, la un  proprietar care însă nu a avut grijă de el. În 1950 a fost cumpărat de colecționarul de mașini clasice Max Obie, care l-a revopsit în auriu – din câte se pare, vopseaua conținea câteva kilograme de aur adevărat – și a început să-l promoveze în mod fals drept fostul automobil al Ducelui de Windsor.

Obie a dus apoi mașina pe Coasta de Est, unde a făcut cu ea ceea ce ar putea fi un număr de circ: dacă plăteai o anumită sumă, puteai vedea Rolls-ul regal.

Anii care au urmat nu au fost foarte fericiți pentru Rolls-ul cu uși rotunde: a schimbat numeroși proprietari care, la rândul lor, i-au schimbat culoarea fiecare după propriile preferințe și gusturi. Din 1991, mașina, cumpărată cu 1,5 milioane de dolari de un colecționar din Japonia și vopsită într-o neinspirată nuanță de alb, a poposit într-un showroom unde a rămas în următorii zece ani.

În 2001, automobilul a fost achiziționat de Muzeul Petersen și a fost recondiționat complet. Trecutul tumultuos al mașinii și faptul că s-au pierdut actele originale au făcut ca restauratorii să nu reușească să identifice culoarea originală. Dar combinația de negru la exterior cu roșu la interior este cât se poate de reușită.

După ce a fost vopsit în cele mai nefericite culori, , după ce a fost ignorat și lăsat să ruginească, după ce a fost atracție de circ sau exponat abandonat într-o vitrină, Rolls-Royce-ul Phantom I Jonckheere Coupe  își trăiește în sfârșit gloria meritată, la aproape 100 de ani după ce a ieșit pe porțile fabricii.


Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău