(FOTO/VIDEO) Cum arată și câți kilometri are cea mai lungă autostradă din lume. Străbate munți și deșerturi

09 Nov. 2021, 07:56
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
09 Nov. 2021, 07:56 // Actual //  MD Bani

Cea mai lungă autostradă din lume a fost deschisă în totalitate. Are 2.800 de kilometri și se află în China. 500 de kilometri traversează deșertul.

Autostrada Beijing – Urumqi a fost de curând finalizată şi uneşte capitala regiunii autonome Xinjiang Uygur situată în nord-vestul Chinei prin deşertul Gobi şi peste munţi.

Pe data de 30 iunie, ultima secţiune a autostrăzii Beijing-Xinjiang, lungă de 2.822 de kilometri, s-a deschis traficului, ruta fiind pe deplin operaţională, informează China Daily.

Autostrada străbate 6 regiuni

Lungul drum străbate şase regiuni la nivel provincial: Beijing, provinciile Hebei, Shanxi şi Gansu, precum şi regiunile autonome Mongolia Interioară şi Xinjiang Uygur.

Conform Ministerului chinez al Transporturilor, este a doua autostradă care leagă regiunea autonomă de celelalte părţi ale Chinei şi micșorează distanţa de conducere între Urumqi şi Beijing cu 1.300 km, făcându-l cel mai rapid pasaj rutier din partea de nord-vest, nord şi nord-est al țării asiatice.

Când a început construcția

Traseul, numerotat G7, este una dintre cele 7 autostrăzi ale Chinei care leagă Beijingul de alte oraşe importante în cadrul planului naţional de autostrăzi.

Porțiunea de la Beijing s-a deschis traficului în 2014, în timp ce secţiunea Linbai din Xinjiang şi Mongolia Interioară a fost dată spre circulație în anul 2017. De asemenea, construcţia a început pe ultima secţiune din Xinjiang în anul 2019.

Ce înseamnă G7 pentru chinezi

Autostrada G7  va fi una dintre cele mai rapide dintre mai multe legături continentale rutiere şi feroviare eurasiatice existente. Această autostradă îşi are terminalul estic în Tianjin şi terminalul vestic în Rotterdam, Olanda.

În plus, se preconizează că G7 va spori cu mult comunicarea şi va înlesni dezvoltarea socială şi economică între Xinjiang şi alte părţi ale Chinei, fiind în acelaşi timp foarte importantă în Iniţiativa Centurii şi Drumurilor şi în Planul de Dezvoltare Vestică, informează ministerul Transporturilor din China.

Nu în ultimul rând, G 7 este cea mai convenabilă rută de la portul uscat Khorgas din Xinjiang până la portul de coastă Tianjin al Mării Galbene.

G7 este primul drum modern care traversează judeţul autonom Barkol Kazak din Xinjiang şi judeţul Yiwu, făcând călătoriile în şi în afara acestor zone mai convenabile. De asemenea, G 7 va aduce mai multe oportunităţi de afaceri localnicilor.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII