Tranzacția săptămânii. Gigantul Gazprom a dobândit controlul celui mai mare site de social media din Rusia

05 Dec. 2021, 20:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
05 Dec. 2021, 20:43 // Actual //  Lupu Eduard

Cea mai mare reţea de socializare din Rusia, VKontakte, a intrat sub controlul statului după ce o serie de companii legate de monopolul de stat Gazprom au achiziţionat în mai multe tranzacţii pachetul majoritar de acţiuni, scrie Financial Times.

Boris Dobrodeev, directorul executiv al companiei-mamă a VKontakte, VK, a declarat vineri că demisionează, la o zi după ce USM Group, al miliardarului rus Alisher Usmanov, a declarat că şi-a vândut participaţia în VK către Sogaz, o companie de asigurări afiliată Gazprom, în timp ce Gazprom Media a declarat că a achiziţionat, de asemenea, o participaţie.

Cele două companii vor împărţi controlul asupra VK, care a fost cunoscută până de curând sub numele de Mail.ru, precum şi asupra altor mărci populare din reţeaua sa, cum ar fi platforma de socializare Odnoklassniki. VKontakte, care oferă mesagerie şi ştiri, are aproximativ 100 de milioane de utilizatori activi, ceea ce o face cea mai mare reţea de socializare din Europa, potrivit Similarweb.

Sogaz este considerată braţul de asigurări al Gazprom şi îl are printre acţionari pe Iuri Kovalciuk, un apropiat al preşedintelui Vladimir Putin.

Mass-media ruseşti RBC şi The Bell au citat surse care au declarat că succesorul lui Dobrodeev la conducerea VK ar fi Vladimir Kiriyenko, care este şeful grupului de telecomunicaţii de stat rus Rostelecom şi fiul adjunctului şefului de cabinet al lui Putin.

Alexei Miller, directorul general al Gazprom, care este şi preşedintele Sogaz, a descris VK ca fiind o „investiţie promiţătoare”, a relatat agenţia de presă Interfax.

Tranzacţia este realizată în condiţiile pieţei”, a adăugat el. „Aş dori să remarc faptul că, în urma tranzacţiei … . nu a fost creată o singură entitate juridică de control”.

În ultimii ani, Moscova a utilizat o serie de instrumente diferite pentru a exercita controlul asupra internetului rusesc, de la utilizarea forţelor de ordine pentru a aborda disidenţa online până la încercarea de a încetini unele site-uri web sau de a interzice în mod direct anumite VPN-uri şi aplicaţii.

Fondatorul VKontakte, Pavel Durov, a părăsit Rusia în 2014, după ce a afirmat că a fost presat să îşi vândă acţiunile deţinute la compania de social media de către oligarhi favorabili Kremlinului. Durov şi-a mutat apoi atenţia asupra dezvoltării aplicaţiei de mesagerie Telegram, pe care organismul de supraveghere a comunicaţiilor din Rusia a încercat, dar nu a reuşit să o interzică, în 2018.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău