Mașinile de LUX aduc mai mult profit în pandemie! Strategia folosită de Mercedes, Audi și BMW

27 Dec. 2021, 12:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
27 Dec. 2021, 12:04 // Au Bani //  MD Bani

Într-o analiză realizată de Stifel Bank pentru Financial Times, se arată că, orice mașină vândută de BMW, Audi și Mercedes-Benz a adus un venit cu cel puțin 25% mai mare decât o vânzare făcută în 2019, înainte de pandemie. Asta se întâmplă în condițiile în care, în 2021 vânzările producătorilor auto au scăzut considerabil din cauza crizei de semiconductori.

Cum e posibil?

De zeci de ani, marii producători de automobile produc mult mai multe mașini decât vând. Ca urmare, ofereau la vânzare discount-uri substanțiale pentru ca toată producția să fie vândută până la deadline-urile stabilite de fiecare companie în parte. În 2019, când economia globală a intrat pe pauză, producătorii auto au început să fabrice mult mai puține mașini decât erau cerute pe piață. Estimările arată că în 2020, cererea depășea oferta cu aproximativ 4 milioane de mașini.

Ca urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut cu 38.000 € pentru fiecare mașină, în 2019, și au ajuns la 54.000 € în 2021, iar la Audi au crescut de la 46.000 € în 2019 la 57.500 € în 2021. BMW, care a gestionat criza cipurilor mai bine decât colegii săi și a pierdut în general mai puțin timp de producție, a cunoscut o creștere mai modestă, de la puțin peste 36.000 EUR per vehicul în 2019 la peste 38.000 EUR în 2021 până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru. .

Dacă datele de la Mercedes-Benz și Audi arată exact atât de bine cum ai văzut mai sus, cei de la Audi s-au mișcat mult mai puțin la capitolul venituri. În medie, o mașină Audi aducea în 2019 un venit de 36.000 €, în 2021 a urcat doar până la 38.000 €.

La fiecare dintre producătorii auto, cheia succesului a venit din prioritizarea vânzărilor pe modelele cele mai profitabile. Vânzările la Mercedes, de exemplu, au scăzut cu 30% în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, dar veniturile au scăzut cu doar 1%.

Analiza realizată de Stifel arată că, într-un singur trimestru, câștigurile Mercedes înainte de dobânzi și taxe au fost majorate cu 1,4 miliarde de euro doar prin prețuri mai bune și prin introducerea de jetoane disponibile în vehicule de ultimă generație, cu marjă mai mare.

Producătorii de mașini de lux au fost ajutați și de creșterile record ale prețurilor la mașinile second-hand. Acest lucru nu numai că a făcut mai atractivă cumpărarea de mașini noi, dar a sporit bilanțurile filialelor financiare ale producătorilor premium, care dețin afaceri mari de leasing.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII