Mașinile de LUX aduc mai mult profit în pandemie! Strategia folosită de Mercedes, Audi și BMW

27 Dec. 2021, 12:04
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
27 Dec. 2021, 12:04 // Au Bani //  MD Bani

Într-o analiză realizată de Stifel Bank pentru Financial Times, se arată că, orice mașină vândută de BMW, Audi și Mercedes-Benz a adus un venit cu cel puțin 25% mai mare decât o vânzare făcută în 2019, înainte de pandemie. Asta se întâmplă în condițiile în care, în 2021 vânzările producătorilor auto au scăzut considerabil din cauza crizei de semiconductori.

Cum e posibil?

De zeci de ani, marii producători de automobile produc mult mai multe mașini decât vând. Ca urmare, ofereau la vânzare discount-uri substanțiale pentru ca toată producția să fie vândută până la deadline-urile stabilite de fiecare companie în parte. În 2019, când economia globală a intrat pe pauză, producătorii auto au început să fabrice mult mai puține mașini decât erau cerute pe piață. Estimările arată că în 2020, cererea depășea oferta cu aproximativ 4 milioane de mașini.

Ca urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut cu 38.000 € pentru fiecare mașină, în 2019, și au ajuns la 54.000 € în 2021, iar la Audi au crescut de la 46.000 € în 2019 la 57.500 € în 2021. BMW, care a gestionat criza cipurilor mai bine decât colegii săi și a pierdut în general mai puțin timp de producție, a cunoscut o creștere mai modestă, de la puțin peste 36.000 EUR per vehicul în 2019 la peste 38.000 EUR în 2021 până la sfârșitul celui de-al treilea trimestru. .

Dacă datele de la Mercedes-Benz și Audi arată exact atât de bine cum ai văzut mai sus, cei de la Audi s-au mișcat mult mai puțin la capitolul venituri. În medie, o mașină Audi aducea în 2019 un venit de 36.000 €, în 2021 a urcat doar până la 38.000 €.

La fiecare dintre producătorii auto, cheia succesului a venit din prioritizarea vânzărilor pe modelele cele mai profitabile. Vânzările la Mercedes, de exemplu, au scăzut cu 30% în cele trei luni până la sfârșitul lunii septembrie, dar veniturile au scăzut cu doar 1%.

Analiza realizată de Stifel arată că, într-un singur trimestru, câștigurile Mercedes înainte de dobânzi și taxe au fost majorate cu 1,4 miliarde de euro doar prin prețuri mai bune și prin introducerea de jetoane disponibile în vehicule de ultimă generație, cu marjă mai mare.

Producătorii de mașini de lux au fost ajutați și de creșterile record ale prețurilor la mașinile second-hand. Acest lucru nu numai că a făcut mai atractivă cumpărarea de mașini noi, dar a sporit bilanțurile filialelor financiare ale producătorilor premium, care dețin afaceri mari de leasing.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII