Cel mai mare producător auto din China, Geely, lansează un brand premium de mașini electrice, ceea ce înseamnă că începe concurența dintre China și Tesla.
Compania chineză, care deține Volvo și Lotus, și-a anunțat brandul Zeekr, care va creea mașini electrice premium.
Geely a declarat că va dezvolta și produce EV-uri de ultimă generație sub marca Zeekr și se așteaptă să înceapă livrările în al treilea trimestru al anului 2021.
Are deja expunere la mașini electrice premium prin mărcile pe care le deține. Polestar, deținută de Volvo Cars, dezvoltă mașini electrice performante. Are sediul central în Suedia, producția de vehicule având loc în China, scrie BBC.
Zeekr se va confrunta cu o concurență acerbă din partea Tesla, al cărei Model 3 a fost anul trecut cel mai bine vândut model de vehicule electrice din China. De asemenea, va concura cu grupurile chineze Nio, Xpeng și Li Auto, care înregistrează vânzări sănătoase.
Săptămâna trecută, Dongfeng Motor, partenerul chinez al companiei japoneze Nissan și PSA Peugeot Citroen din Franța, a declarat că noua sa marcă EV Voyah ar putea începe să livreze mașini clienților chinezi în iulie.
Beijingul dorește ca mai mult de o cincime din vehiculele vândute în China să fie electrice până în 2025.
Geely are ambiții de a deveni primul producător auto global din China, cu o acoperire similară cu Volkswagen. Împreună cu mărcile sale Volvo și Lotus, deține o participație minoritară la Daimler, proprietarul Mercedes-Benz.
Strategia inițială pentru Zeekr se va concentra pe piața chineză, dar va explora, de asemenea, oportunitățile din străinătate, având în vedere cererea globală crescândă de vehicule electrice premium.
Brandul premium va funcționa sub o nouă entitate numită Lingling Technologies, care va avea sediul în Hefei, estul Chinei.
„Președintele Li Shufu simte nevoia de a-și injecta compania de 24 de ani, Geely, cu o atmosferă de pornire precum ceea ce vede la NIO, Xpeng și Li Auto”, a declarat Michael Dunne, director executiv al ZoZo Go, o firmă de consultanță care se concentrează pe piața auto din Asia.
Într-un scurt interviu cu televiziunea de stat chineză difuzat marți, șeful Tesla, Elon Musk, s-a declarat impresionat de obiectivele privind emisiile de carbon stabilite în ultimul plan economic cincinal al țării.
Beijingul a restricționat utilizarea Teslas în rândul personalului militar și al angajaților guvernamentali cheie pentru îngrijorarea cu privire la modul în care producătorul auto manipulează datele din China.
China a reprezentat aproximativ o cincime din veniturile globale ale Tesla de 31,5 miliarde de dolari (23 miliarde de lire sterline) în 2020, potrivit documentelor publice.