Coloană imensă de tancuri rusești, filmată în timp ce se îndreaptă spre Mariupol, portul ucrainean din Marea Azov

23 Feb. 2022, 14:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Feb. 2022, 14:42 // Actual //  bani.md

Consiliul de securitate de la Kremlin a votat luni pentru recunoașterea independenței republicilor separatiste din Donbas, iar președintele Vladimir Putin a semnat decretele pentru independența republicilor separatiste Donețk și Lugansk. Occidentul a condamnat în unanimitate gestul Moscovei și impune sancțiuni împotriva celor responsabili. În teren, tensiunea continuă să crească, Rusia trimițând forțele armate să asigure „menținerea păcii” în regiunile separatiste, scrie digi24.ro.

Tancuri rusești în apropiere de Mariupol

ACTUALIZARE 23 FEBRUARIE 14:10 O coloană de tancuri care poartă steagurile regiunilor separatiste din Donbas și pe cel al Rusiei se îndreaptă spre Mariupol, principalul port ucrainean de la Marea Azov. Orașul se află sub controlul forțelor guvernamentale ale Ucrainei.

Orașul-port cu aproape 500.000 de locuitori din regiunea Donețk din estul Ucrainei a fost controlat pentru scurt timp de rebelii proruși în 2014.

Imaginile cu coloana de tancuri au fost publicate pe rețelele sociale și nu au fost confirmate oficial.

La doar 20 km de linia frontului, orașul-port strategic Mariupol este printre zonele cele mai expuse riscului unei invazii.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală