Credit de 20 milioane de euro din partea Poloniei pentru Republica Moldova. Cum vor fi folosiți banii

18 Mai 2022, 16:37
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Mai 2022, 16:37 // Actual //  MD Bani

Guvernul a aprobat astăzi proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre Republica Moldova și Republica Poloneză, în valoare de 20 milioane de euro. Împrumutul va fi oferit pentru o perioadă de 20 ani, la o rată a dobânzii de doar 0,01% anual.

„Resursele financiare vor fi utilizate pentru finanțarea necesităților bugetului de stat, inclusiv gestionarea crizei refugiaților din Ucraina.” se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.

Conform Acordului, banii vor fi alocați într-o singură tranșă, în termen de până la 3 luni de la data intrării în vigoare a acestuia.

Acordul de împrumut a fost semnat de către prim-minista Republicii Moldova, Natalia Gavrilița, la 8 aprilie 2022, în Polonia.

07 Oct. 2026, 09:13
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
07 Oct. 2026, 09:13 // Actual //  Grîu Tatiana

Aproape 85 de mii de proprietari de autovehicule au primit notificări pentru achitarea taxei de drum pentru anul 2026, în valoare totală de 102,6 milioane de lei. Serviciul Fiscal de Stat precizează că documentele sunt autentice, după ce în mediul online au circulat informații potrivit cărora acestea ar fi false.

Notificările au fost generate și expediate de autoritatea fiscală și îi vizează pe proprietarii autovehiculelor care au trecut inspecția tehnică în perioada 1 iunie–31 decembrie 2025 și pentru care această verificare se efectuează o dată la doi ani. SFS amintește că taxa pentru folosirea drumurilor se achită anual, indiferent de periodicitatea inspecției tehnice.

În total, prin intermediul Poștei Moldovei au fost expediate 84 974 de notificări. Fiecare document conține numărul de identificare al autovehiculului (VIN), anul fabricației și suma de plată pentru 2026. Notificările includ și un cod QR care permite accesarea serviciului MPay pentru achitarea taxei.

Proprietarii pot verifica suma calculată prin serviciul „Calculatorul auto online”. Pentru a explica pașii de verificare și de plată prin MPay, autoritatea fiscală a publicat și tutoriale video.

Dacă taxa pentru anul 2026 a fost deja achitată pentru autovehiculul indicat, notificarea poate fi ignorată. În cazul în care mașina a fost vândută, iar taxa nu fusese plătită până la momentul vânzării, obligația de achitare îi revine noului proprietar sau posesor, precizează SFS.