Arată şi miroase ca McDonald’s, dar acum este Vkusno & Tochka. Big Mac a părăsit Rusia, dar gustul rămâne

13 Iun. 2022, 17:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
13 Iun. 2022, 17:32 // Actual //  Lupu Eduard

O nouă eră pentru fast-food-ul şi scena economică din Rusia a răsărit duminică, când restaurantele McDonald’s (MCD.N) şi-au deschis porţile în Moscova sub noua proprietate rusă şi cu noul nume, care se traduce prin „Gustos şi atât”.

Dezvelirea punctelor de vânzare rebranduite, la mai bine de trei decenii după ce gigantul american al hamburgerilor şi-a deschis pentru prima dată porţile la Moscova, într-un dezgheţ simbolic între Est şi Vest, este încă o dată un semn clar al unei noi ordini mondiale. Redeschiderile au avut loc de Ziua Rusiei, o sărbătoare care celebrează mândria naţională.

Norocul lanţului, pe care McDonald’s l-a vândut când a ieşit din ţară din cauza conflictului din Ucraina, ar putea reprezenta un test al succesului cu care economia Rusiei poate deveni mai autosuficientă şi rezista sancţiunilor occidentale.

Duminică, zeci de oameni au stat la coadă în faţa a ceea ce a fost în trecut restaurantul emblematic McDonald’s din Piaţa Puşkin, în centrul Moscovei. Localul a afişat un nou logo – un burger stilizat cu doi cartofi prăjiţi – plus un slogan: „Numele se schimbă, dragostea rămâne”.

Coada a fost semnificativ mai mică decât miile de oameni care s-au adunat în faţa primului McDonald’s, deschis în 1990, în perioada sovietică.

„Trebuie să evităm o scădere a calităţii, astfel încât totul să rămână la fel ca înainte, pentru că am iubit McDonald’s”, a declarat Sardana Donskaya, lucrătoare în domeniul IT, care a stat la coadă în urmă cu 32 de ani pentru a gusta pentru prima dată un brand care a întruchipat capitalismul occidental şi care s-a întors duminică pentru a inaugura succesorul său.

Meniul de la Vkusno & tochka era mai mic şi nu oferea Big Mac şi nici alţi burgeri şi deserturi, cum ar fi McFlurry. Un cheeseburger dublu costa 129 de ruble (2,31 dolari), faţă de aproximativ 160 la McDonald’s, iar un burger cu peşte costa 169 de ruble, faţă de aproximativ 190 anterior.

Compoziţia burgerilor nu s-a schimbat, iar echipamentele de la McDonald’s au rămas, a declarat Alexander Merkulov, manager de calitate la noua companie.

McDonald’s şi-a închis restaurantele din Rusia în luna martie şi a declarat la jumătatea lunii mai că a decis să părăsească complet ţara, una dintre cele mai mediatizate plecări de afaceri de când Rusia a trimis zeci de mii de soldaţi în Ucraina, la 24 februarie.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău