Europa, în stare de alertă. Prețul gazelor crește alarmant, Gazprom dă o lovitură usturătoare

17 Iun. 2022, 07:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Iun. 2022, 07:48 // Actual //  bani.md

Situaţia este dramatică în Europa. Prețurile la gaze naturale cresc pe măsură ce Rusia reduce din nou aprovizionarea. Gazprom a anunțat că va reduce exporturile către Germania, iar ENI a anunțat că compania rusească a redus livrările către Italia. Din cauza acestor manevre contractele futures au crescut cu 46% în această săptămână, iar prețurile cresc semnificativ.

Opțiunile Europei de a-și umple depozitele de gaze naturale pentru a evita o criză energetică la iarnă se îngustează, pe măsură ce fluxurile din Rusia scad, iar transporturile din SUA sunt pe cale să se blocheze, ducând la creșterea prețurilor la gaze.

Compania rusă Gazprom PJSC a declarat miercuri că fluxurile prin conducta Nord Stream către Germania vor scădea și mai mult, la o zi după ce a redus exporturile de pe rută cu 40%. Gigantul energetic deținut de stat a declarat că a oprit un alt motor cu turbină la stația de compresoare Portovaya, care pompează gaz prin conducta submarină, din cauza întârzierilor de întreținere.

Contractele futures de referință cresc la cel mai ridicat nivel dintr-o lună

Preţul gazelor pentru europeni cresc semnificativ pe măsura ce Rusia încearcă să amplifice criza energetică a continentului şi să-i pună pe marii lideri europeni faţă în faţă cu scenariul unei Europe care este forţată se funcţioneze fără gaz rusesc.

Mai mult, în ceea ce privește comercianții de gaze care sunt deja în stare de nervozitate din cauza războiului din Ucraina, Gazprom a redus volumul de gaze trimis în Italia cu 15% față de marți. Compania italiană de gaze și petrol Eni E-5,01% SpA, cel mai mare importator de gaz rusesc al țării, a declarat că Gazprom nu a dat nicio explicație pentru această reducere.

Contractele futures au crescut cu 46% în această săptămână. Reducerea gazului rusesc de gaze este resimţită prin marile companii energetice ale Europei, printre care se numără Engie, Uniper sau OMV, care au raportat livrări tot mai reduse.

Germania consideră că această măsură este „motivată politic”, contrazicând declaraţiile Gazprom conform cărora problema se datorează unor defecţiuni apărute pe Nord Stream 1.

Europa riscă o creștere a prețurilor și potențiale opriri, atunci când temperaturile scăzute stimulează cererea

Europa se confruntă cu posibilitatea tăierii gazului rusesc de la începutul războiului şi implementarea sancţiunilor împotriva Moscovei. Dacă criza gazului rusesc se acutizează, ea ar putea lovi industria chimică şi metalurgia, ceea ce s-ar traduce într-o lovitură grea pentru Europa.

Prețurile de referință ale gazelor europene au crescut cu 24% miercuri, până la 120,33 euro, sau aproximativ 125 dolari, un megawat-oră, în timp ce comercianții au evaluat amenințarea aprovizionării.

Piața a crescut cu 52% în ultima săptămână, împingând prețurile la peste de patru ori nivelul față de cel de acum un an. Contractele futures pe gaze naturale din SUA au adăugat 3,2%, ajungând la 7,42 USD per milion de unități termice britanice, după o scădere de 16% marți, scrie wsj.com.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală