60 de elevi și profesori pasionați de crearea videourilor cu telefonul au dezvoltat abilități de storytelling

26 Ian. 2021, 08:43
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Realitatea.md
26 Ian. 2021, 08:43 // Bănci şi Finanţe //  Realitatea.md

Cu toate că au la dispoziție telefoane, aplicații și softuri ce permit crearea de video-uri, infografice, animații și GIF-uri, tinerilor le lipsesc abilitățile de scenaristică, regie și storytelling. Și profesorii mărturisesc că pandemia a crescut necesitatea utilizării aplicațiilor digitale și transmiterea informațiilor într-un mod interactiv. De aceea, Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” și Centrul de Dezvoltare a Industriilor Creative „Artcor” și-au unit eforturile pentru a instrui în Storytelling, producție și editare video peste 60 de profesori și elevi din rețeaua celor 31 de școli Clasa Viitorului.

Sorina Lungu, elevă în clasa a X-a la Liceul Teoretic Ștefănești: „La școală, adesea ni se solicită să elaborăm prezentări interactive și mini filmulețe de cercetare. Tehnicile de scriere, editare și producere a video-urilor pe care le-am dobândit la aceste instruiri mă vor ajuta să produc videouri mai bune. Am învățat, că pentru a realiza un video calitativ, trebuie să ținem cont de mai multe aspecte: parametrii camerei, unghiul de filmare, de compoziția cadrului, direcția luminii, calitatea sunetului. În același timp, am învățat și principiile de bază în alcătuirea unui scenariu care să atragă publicul”.

Proiectul „Clasa Viitorului” își propune să dezvolte abilitățile digitale și competențele necesare secolului 21 în rândurile tinerilor. Clasa Viitorului aduce metode noi și tehnologii digitale în procesul de predare-învățare și vine să transforme educația. Proiectul este implementat în 31 de instituții educaționale din țară și un centru de training pentru profesori, susținut de către USAID, Suedia, UK și Fundația Orange, sub patronajul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării.

Alexei Gavriliță, profesor de informatică și coordonator TIC la liceul „Mihail Sadoveanu” din Călărași: „În contextul pandemiei, nu putem găzdui oaspeți de la alte școli care doresc să viziteze Clasa Viitorului din instituția noastră, de aceea, vom crea video-uri, ce ne vor permite să mediatizăm succesele noastre și să informăm comunitatea despre activitățile pe care le desfășurăm. Instruirea în Storytelling va spori interesul elevilor pentru domeniile creative. Cu siguranță, avem elevi care își doresc să devină specialiști în marketing și relații cu publicul, jurnaliști, regizori de imagine, scenografi, editori ș.a.m.d.”

Centrul de Dezvoltare a Industriilor Creative „Artcor” a elaborat o serie de cursuri specializate în domeniile creative, printre care design grafic, producție de sunet și muzică, animație, creare de benzi desenate, podcasting. Acestea sunt destinate tinerilor, ce doresc să-și testeze abilitățile și talentele și să aleagă o carieră în domeniile creative, sau specialiștilor ce vor să-și aprofundeze cunoștințele tehnice. Cursul de Storytelling și Producere Video a fost menit să ajute profesorii împreună cu elevii să dezvolte conținut video, pentru a promova imaginea și activitățile instituției de învățământ și a stimula interesul tinerilor pentru educația STEAM (Științe, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică). Abilitățile STEAM sunt în topul abilităților necesare pentru angajare, iar creativitatea și artele, exprimate prin intermediul mijloacelor media digitale, contribuie la dezvoltarea multilaterală a tinerilor.

Serghei Budici, mentor: „Pe parcursul celor două zile de instruiri ne-am străduit să ghidăm participanții cum să creeze un video cap-coadă, din momentul conceptualizării și scrierii scenariului până la montare și urmărirea reportajului final pe ecran. Ne-a surprins interesul sporit pentru curs, iar formatul de organizare online ne-a permis să avem o prezență de peste 60 de participanți în fiecare zi. La sfârșitul instruirii i-am provocat pe elevi și profesori să creeze un video de prezentare a Clasei Viitorului din școala lor, în baza cunoștințelor acumulate.”

Instruirile au fost organizate cu suportul Proiectului de Competitivitate, finanțat de USAID, Suedia și UK.

Realitatea Live

30 Iun. 2025, 14:57
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
30 Iun. 2025, 14:57 // Actual //  Soroceanu Olga

Ce oferim în calitate de cadou în diferite țări? Cu siguranţă îţi pui această întrebare, mai ales dacă ai tangenţe cu businessul sau evenimente oficiale internaţionale. Răspunsurile le aflaţi în ediţia de astăzi a rubricii Arta protocolului în viaţă, realizată de Ariana Trofim, consultant certificat internaţional în etichetă şi protocol.

Un cadou bine ales spune cam aşa: am înțeles cultura ta şi îți respect valorile. Dar trebuie să ştiţi că ceea ce este potrivit într-o țară… poate fi complet greșit şi ofensator în alta.

 

Cadouri potrivite în business

Belgienilor le putem oferi ciocolată fină sau vin de calitate. Englezilor – vin sau ciocolată, dar ambalate discret. Pentru indieni florile sau o cutie mică de ciocolată sunt suficiente, dar mare atenţie la ambalaj, nu trebuie să fie festiv. Spaniolii se vor bucura să primească în dar ciocolată, un vin rafinat sau flori. Doar că număraţi atent florile să fie în număr impar.

Pentru cetăţenii americani cadourile perfecte sunt lumânările parfumate, suvenirurile istorice locale, iar pentru diplomaţi mai bine să alegeţi obiecte legate de Washington, D.C. Francezilor le puteţi dărui un obiect reprezentativ din ţara voastră, vor aprecia gestul, dar nicidecum un vin, pentru că gazda este cea care preferă să-l aleagă.

Cadouri nepotrivite în business

În business şi întâlniri oficiale trebuie să ştim ce este potrivit să dăruim, dar totodată, la fel de important este să ştim ce NU trebuie să oferim în dar, pentru a evita momentele stânjenitoare şi jenante care pot apărea. Printre regulile culturale esenţiale este să nu oferiţi în calitate de cadou obiecte ascuţite cum ar fi cuţite, foarfece sau umbrele. Acestea simbolizează ruperea legăturilor.

Nu oferi vin sau produse din porc musulmanilor. În Israel, informează-te bine şi evită mâncarea care nu este kosher. În Singapore, evită cadouri asociate cu înmormântările, iar în Cehia nu oferi daruri extravagante cum ar fi flori scumpe

În protocol, un cadou este mai mult decât un obiect – este un mesaj. Un mesaj despre ce înțelegi, ce respecți și cum construiești relații.

Arta protocolului în viaţă: Care este postura corectă şi poziţiile recomandate la întâlniri oficiale

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO