Hotelurile din Grecia în care camerele s-au scumpit cu 110%: „Este o mare surpriză”

07 Iul. 2022, 16:41
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Iul. 2022, 16:41 // Actual //  Lupu Eduard

Prețul camerelor de hotel din Grecia a crescut la cote astronomice comparativ cu 2019, potrivit unei cercetări publicate săptămâna aceasta de un furnizor de informații turistice.

Potrivit unui raport al Mabrian Technologies, prețul mediu al unei camere de hotel de 5 stele în Grecia a crescut cu 110% față de 2019, cu un an înainte de pandemia COVID-19.

Prețul unei camere de hotel de 4 stele a crescut cu 62,7 la sută, iar cel al unei camere de 3 stele a crescut cu 19,2 la sută.

Mabrian Technologies, care a efectuat un studiu al prețurilor medii ale hotelurilor în funcție de tipul de cameră pentru toate principalele destinații mediteraneene, spune că „Grecia este o mare surpriză”.

Prețul mediu pe noapte pentru o cameră dublă în Grecia, așa cum este anunțat în perioada de vârf între 25 iulie și 7 august, este următorul:

5 stele: 338 euro (352 USD)

4 stele: 192 euro (200 USD)

3 stele: 118 euro (123 USD)

Grecia este în prezent cea mai scumpă din Marea Mediterană în ceea ce privește hotelurile de 4 și 3 stele, și a treia cea mai scumpă pentru hotelurile de 5 stele sub Franța, cu un preț mediu pe noapte de 419 euro și Italia la 400 de euro.

„Cu puține excepții, toate principalele destinații mediteraneene înregistrează creșteri modeste ale prețurilor medii din 2019 la hotelurile de trei, patru și cinci stele”, a declarat directorul de vânzări și marketing Mabrian, Carlos Cendra, potrivit greekreporter.com.

Cercetarea arată că Franța este principala excepție, cu o scădere de 12% și 11,3% a prețurilor pentru hotelurile de trei, respectiv patru stele.

„Dar merită subliniat că nu toate sunt vești proaste, deoarece hotelurile sale de cinci stele sunt încă cele mai scumpe din regiune, cu 419 de euro pe noapte și cu 13,2% în creștere față de 2019”, a spus Cendra.

Între timp, prețurile Egiptului au crescut dramatic în toate cele trei categorii, la 25%, 40,9% și 48,3%.

„Dar Grecia este adevărata vedetă aici, hotelurile de patru și cinci stele înregistrând o creștere de 62,7% și, respectiv, de 110%”, a adăugat el.

În multe dintre cele mai populare insule, cum ar fi Mykonos și Santorini, este imposibil să găsești o cazare disponibilă pentru mai puțin de 100 de euro (103 USD) pe noapte. Salariul minim pentru un muncitor cu normă întreagă în Grecia este de puțin peste 700 de euro.

În Mykonos, unele șezlonguri de la baruri, restaurante și cluburi exclusive pe plajă pot costa aproape la fel de mult ca salariul minim lunar din Grecia.

Pe lângă creșterea ratelor inflației, care este un fenomen global, prețurile în Grecia au crescut constant de-a lungul anilor din cauza turismului excesiv.

Supraturismul se referă la supraaglomerarea cauzată de o cantitate masivă de turiști care vizitează un loc la un moment dat și, de obicei, duce la dificultăți atât pentru localnici, cât și pentru turiști. Fenomenul a fost înregistrat în întreaga lume, precum și în multe zone ale Greciei în timpul lunilor de vară.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău