FOTO Rândurile de camioane la Galați: Explicația Poliției române de Frontieră și numărul de TIR-uri procesate zilnic

13 Iul. 2022, 16:05
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
13 Iul. 2022, 16:05 // Actual //  MD Bani

Șoferii de camioane petrec circa șase ore pentru a trece formalitățile la vama Galați, pe sensul de ieșire din România. Poliția de Frontieră de peste Prut susține că în medie, zilnic, la punctul de control sunt verificate circa 280 de vehicule.

Responsabilii susțin că de la începutul anului traficul a crescut cu aproximativ 60%, comparativ cu perioade similare. Totodată, polițiștii de frontieră din România punctează că, din cauza că vama se află la hotarul UE, la timpul indicat se adaugă cel necesar efectuării controalelor fizice, verificării produselor în funcție de specificul lor, aplicarea sigiliului și alte proceduri, în funcție de caz.

Oficialii punctează că, pe ambele sensuri, camioanele goale și cele cu mărfuri perisabile au prioritate. De asemenea, pe sensul de intrare în România a fost creată o bandă destinată exclusiv TIRurilor fără marfă, iar pe cel de ieșire – una pentru controlul automarfarelor.

„Fluidizarea traficului este condiționată și de controlul de frontieră al autorităților din Republica Moldova, respectiv Ucraina, în acest moment în perimetrul punctului fiind aproximativ 40 de camioane căror li s-a efectuat controlul de frontieră și sunt în așteptare pentru a intra pe teritoriul statului vecin”, a comunicat autoritatea română pentru Realitatea.

În context, șoferii sunt îndemnați să verifice informațiile despre trafic pe paginile web oficiale ale autorităților de frontieră și celor vamale. În România datele sunt disponibile pe pagina web www.politiadefrontiera.ro/ro/traficonline, iar în Republica Moldova pe www.customs.gov.md/ro/traffic.

Conform datelor Poliției de Frontieră a României, actualmente camioanele așteaptă circa 400 de minute la Galați, 70 de minute la Albița și 30 de minute la Sculeni, pe sensul de ieșire din România. La intrare mai aglomerat este, la fel, Galațiul, unde timpul constituie 90 de minute.

Pe imaginile surprinse de camerele instalate la punctele de control din Republica Moldova vedem că miercuri, 13 iulie, ora 15:30, la Leușeni așteaptă mai multe vehicule. Anterior, Serviciul Vamal preciza că durează circa o oră verificarea a 10 camioane.

În același timp, un șofer de TIR a comunicat pentru Realitatea luni că a intrat la Giurgiulești sâmbătă seara și abia luni dimineața a ieșit din Galați. Problema camioanelor petrec zile în șir la hotar pentru a trece controalele vamale nu este una nouă, iar până la războiul din Ucraina șoferii așteptau circa 48 de ore. Ulterior, această perioadă a ajuns chiar și la cinci zile, iar un  conducător de TIR s-a stins din viață în timp ce aștepta controalele.

Chestiunea părea să fie soluționată după ce prim-ministra Republicii Moldova, Natalia Gavrilița și omologul său român, Nicolae Ciucă, au discutat chestiunea și au decis să introducă vămuirea comună. Totodată, se anunța că la hotar au fost amenajate spații de igienă și odihnă pentru șoferi.

Peste două săptămâni, însă, în spațiul public au apărut secvențe video cu noi rânduri de camioane. Atunci Serviciul Vamal spunea că se întâmplă din cauza caniculei și restricțiilor de trafic pe traseele naționale, deoarece TIR-urile nu pot circula pe parcursul zilei.

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:39
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:39 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Creșterea recentă a taxei pe avere în Norvegia, menită să aducă 146 milioane de dolari în plus la bugetul de stat anual, a avut un efect complet opus: cei mai bogați cetățeni ai țării, cu o avere estimată la 54 de miliarde de dolari, au părăsit țara.

Potrivit datelor prezentate de CitizenX, plecarea acestor ultra-bogați a dus la o pierdere estimată de 594 milioane de dolari în venituri din taxarea averii, care ar fi fost impozitate cu o rată de 1,1%.

În loc de un câștig, efectul net asupra bugetului este o scădere de peste 448 milioane de dolari anual.

Această situație scoate în evidență riscurile potențiale ale taxării agresive a marilor averi într-o economie deschisă și mobilă. Deși intenția a fost de a spori echitatea fiscală și veniturile statului, rezultatul a fost o migrație accelerată a capitalului privat, cu efecte bugetare negative și pierderi în competitivitatea fiscală a țării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO