Profit din licoarea lui Bacchus! Peste 4 milioane de euro a înregistrat vinăria Purcari

29 Aug. 2022, 15:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Aug. 2022, 15:48 // Actual //  bani.md

Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat în primul semestru un profit net de 20,877 milioane lei (4,3 milioane de euro), în creştere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă din 2021, în timp ce veniturile au sporit cu 16%, la 123,88 milioane lei, potrivit rezultatelor financiare publicate, luni, pe Bursa de Valori Bucureşti (BVB).

În primul semestru din 2021, Purcari Wineries înregistrase un profit net de 20,37 milioane lei şi venituri de 106,53 milioane lei.

„În al doilea trimestru (T2), creşterea veniturilor a accelerat la 19%. Grupul a înregistrat o performanţă puternică inclusiv la capitolul profitabilitate, marja EBITDA şi a Profitului Net pentru S1 2022 ajungând la 31% şi respectiv 17%, astfel demonstrând rezilienţă la presiunile inflaţioniste. Performanţa puternică a mărcii noastre emblematice – Purcari, dar şi a brandy-ului nostru premium – Bardar, a continuat tendinţa de premiumizare a portofoliului nostru, semnalând o cerere solidă a consumatorilor în pofida temerilor de recesiune de pe pieţele pe care activăm”, se menţionează în comunicat.

Printre realizările importante ale trimestrului precedent se numără lansarea unui parc fotovoltaic, care asigură circa 15% din consumul de energie electrică al Vinăriei Purcari, precum şi implementarea, tot la Purcari, a unui sistem de irigare capilară de ultimă generaţie, acoperind circa 300 ha de podgorii. Ambele proiecte sunt o dovadă a angajamentelor noastre faţă de mediu, dar şi o investiţie în construirea unei platforme solide pentru o creştere durabilă în viitor.

„Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice şi inflaţioniste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regăsesc în top 1% la nivel global pe platforma Vivino şi totuşi costă o fracţiune din preţurile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vinurile cu adevărat remarcabile nu trebuie să fie excesiv de scumpe, iar consumatorii noştri au învăţat să aprecieze aceasta. Vom continua să muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii în continuare”, a afirmat Victor Bostan, Director General.

Conform sursei citate, în România s-a înregistrat o creştere de 7% a veniturilor, în primul semestru, accelerând vânzările începând cu luna iunie. Totodată, s-a înregistrat un randament bun pentru marca românească – Crama Ceptura.

„Purcari a beneficiat de performanţă puternică a seriei Nocturne, destinată exclusiv pentru HoReCa. Creştere foarte puternică pentru Bardar, extindere pe conturile cheie, deşi de la o bază mai mică”, se precizează în comunicat.

De asemenea, în Moldova s-a înregistrat un avans de 44% în primul trimestru, “demonstrând o recuperare impresionantă post-Covid”.

„Toate mărcile au înregistrat o performanţă puternică, atât ca volum, cât şi ca valoare”, precizează sursa citată.

Pe de altă parte, în Polonia, creşterea a fost de 10% în primul semestru.

„Orientarea către segmentul premium a dat roade, vânzările Purcari dublându-se de la an la an. Livrările către Lidl nu au fost încă reluate”, conform reprezentanţilor companiei.

Totodată, în Asia s-a înregistrat o creştere de 30% a vânzărilor, toate mărcile demonstrând un randament bun.

„Condiţiile comerciale şi logistice rămân în continuare dificile. Continuăm livrările prin portul Constanţa din România (vs. Odesa, anterior)”, se mai spune în comunicat.

Totodată, în Ucraina, vânzările au fost reluate în al doilea trimestru, cu plată în avans 100%.

„Vânzările din S1 2022 au scăzut de 3,5 ori faţă de perioada similară a anului trecut. Menţinem echipa locală, deoarece continuăm să credem în potenţialul pieţei ucrainene”, se mai spune în comunicat.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII