De la un mic magazin dintr-o zonă săracă la un imperiu cu sute de magazine şi venituri anuale de 29 de miliarde USD

17 Sept. 2022, 16:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Sept. 2022, 16:48 // Actual //  bani.md

De la un mic magazin pornit într-un cartier londonez dintr-o zonă săracă a metropolei britanice, John James Sainsbury, el însuşi cu origini modeste, a dezvoltat unul dintre cele mai importante lanţuri de supermarketuri din Anglia.

John James Sainsbury s-a născut pe 12 iunie 1844 în Londra, în familia unui decorator, John, şi a soţiei sale, Elisabeth Sarah.

Antreprenorul a început să muncească încă din adolescenţă într-o băcănie din cartierul în care copilărise, iar în 1863, odată cu moartea tatălui său, tânărul şi-a asumat rolul de protector al mamei şi al celor două surori. La vârsta de 24 de ani s-a căsătorit cu Mary Ann Staples, alături de care, în 1869, a deschis, într-una dintre cele mai sărace zone ale Londrei, o mică afacere cu produse lactate.

Cu economiile strânse din primele vânzări, cei doi au cumpărat echipamente pentru a dota magazinul, trăind însă în continuare în condiţii modeste. În 1872 au reuşit să extindă afacerea cu un nou magazin, mutându-se ulterior deasupra acestuia. La un an distanţă, compania s-a listat la Bursă, în cea mai importantă tranzacţie pe bursă la acea vreme, potrivit The Guardian.

De-a lungul vieţii, pe măsură ce businessul a înflorit, Sainsbury a preferat să stea departe de ochii publicului, concentrându-se pe a oferi preţuri competitive şi pe setarea unor standarde ridicate de calitate şi igienă, pentru a face faţă competitorilor. La moartea sa (3 ianuarie 1928), compania pe care o pornise se transformase deja într-un lanţ de retail important, cu 128 de unităţi. Frâiele businessului au fost ulterior preluate de fiul său, John Benjamin, care se implicase în afacerea familiei începând cu 1915.

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, majoritatea personalului, alcătuit din bărbaţi, a fost chemat pe front, venind astfel rândul femeilor să preia operaţiunile companiei, care a trecut prin schimbări majore, încasările scăzând la jumătate. În plus, multe unităţi au fost distruse, unul dintre magazine funcţionând chiar, pentru o vreme, în incinta unei biserici. După război, afacerea a fost preluată de nepotul fondatorului, care, în urma unei călătorii în Statele Unite, a schimbat modelul de business, implementând mai multe, precum autoservirea.

În prezent, businessul deţine în portofoliu cinci branduri – Argos, Habitat, TU Clothing, Nectar şi Sainsbury’s Bank, şi funcţionează cu peste 600 de supermarketuri, circa 800 de magazine de proximitate şi o echipă de 189.000 de angajaţi. Cu venituri anuale de 29 de miliarde de dolari, Sainsbury’s este al doilea cel mai mare lanţ de supermarketuri din Marea Britanie, după Tesco.

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO