Înainte de a deveni Rege, Charles nu și-a îndeplinit doar atribuțiile regale. El a pus pe picioare și o afacere de milioane de dolari, bazată pe alimente și băuturi organice, venite direct de la ferma sa. Astfel, a devenit unul dintre cel mai mare brand de acest tip din Marea Britanie, potrivit CNN Business.
Charles, un susținător pasionat al protejării mediului înconjurător, a pus pe picioare încă din anul 1990 Duchy Originals, un brand prin care comercializa produsele din ferma sa, Home Farm. De atunci, a devenit cel mai mare brand de alimente și băuturi organice din Regatul Unit, potrivit companiei.
În anul 2021 compania actualului Rege a câștigat aproximativ 4,1 milioane de dolari, fără a fi luate în calcul taxele. Deși brandul a avut și perioade mai puțin profitabile, acesta a prosperat din anul 2009, atunci când a intrat într-un parteneriat cu brandul de supermarket-uri Waitrose.
Afacerea bazată pe produse organice din ferma regală
Lanțul de alimente de lux are acum dreptul exclusiv de a vinde produse sub numele Duchy, iar cumpărătorii pot achizițioan somon, cârnați, lapte, morcovi și afine care pot fi găsite sub numele de „Waitrose Duchy Organic”.
„S-a transformat într-o afacere de mare succes. Poți simți că acest brand are inimă și suflet în spate”, a spus Andrew Bloch, expert în relații publice din Londra.
Prințul a studiat agricultura ecologică și este foarte probabil să se descurce în afacere.
Regele Charles, un adept al protejării mediului înconjurător
Primul produs Duchy Originals a fost un biscuit din ovăz vândut în 1992, urmând a fi produse și fructe, legume, carne sau bere.
„De la începutul anilor 1980, când am avut pentru prima dată responsabilitatea de a gestiona un teren de sine stătător la Highgrove, mi-am dorit să mă concentrez pe o abordare a producției de alimente care să evite impactul sistemului predominant și convențional al agriculturii industrializate, care are un efect dezastruos asupra fertilității solului, biodiversității și sănătății animale și umane”, a declarat Charles în 2021.