Directorul general al ASD, Sergiu Bejan a vizitat construcția podului de la Leova – Bumbăta.
Astfel, până în prezent au fost transportate 116000 m3 de argilă amenajate în terasamentul drumului, 4000 m3 la parcaj adiacent drumului de acces și 12200 m3 la platforma PTF și au fost amenajate straturile din balast , piatră spartă și straturile din amestec stabilizat cu cement.
Urmează, să fie efectuate acțiuni ulterioare pe întreaga lungime a drumului privind implementarea următoarelor etape ale proiectului.
Autoritățile susține că podul plutitor de la Leova urmează să fie deschis la sfârșitul lunii noiembrie.
Un calcul elementar arată că un kilometru de drum va costa circa 70 milioane lei. Se pare că acesta este cel mai scump segment de drum din istoria recentă a Moldovei.
Potrivit unui Acord între Guvernul Republicii Moldova și Guvernul României, un nou punct de trecere a frontierei de stat Leova – Bumbăta urmează a fi deschis traficului internațional rutier, pe segmentul moldo-român.
Pentru instituirea şi amenajarea acestui punct, în rectificarea bugetară sunt prevăzute alte 8,4 milioane lei. Astfel costurile trec deja de 260 milioane lei.