Honda și Sony vor lansa primul automobil dezvoltat împreună în 2026

16 Oct. 2022, 12:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Oct. 2022, 12:47 // Actual //  bani.md

Oficialii companiei rezultată din colaborarea dintre giganții japonezi Honda și Sony au dezvăluit planurile de intrare pe piață cu primul automobil de serie.

Japonezii de la Honda și Sony ar putea prezenta primul automobil al companiei create prin colaborarea celor două firme – Sony Honda Mobility – într-un timp foarte scurt. Un concept ar putea fi dezvăluit chiar la ediția de anul viitor a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas.

Până atunci însă, Yasuhide Mizuno, CEO al Sony Honda Mobility, a declarat că prima mașină a companiei va fi produsă în America de Nord, acest continent fiind și prima piață de desfacere. Ulterior, vehiculul electric va fi exportat în Japonia și, cândva, în Europa. Cert este că, în prezent, planurile de lansare în Europa nu au fost încă puse la punct.

Urmând exemplul Tesla și ținând cont de experiența Honda în domeniul comerțului online cu mașini pe piața japoneză, modelul va fi vândut într-un sistem care nu include crearea unei rețele de dealeri. În schimb va exista o rețea de unități service ale cărei detalii nu au fost încă puse la punct.

„Am ales America de Nord pentru că este o piață avansată (n.n. – în domeniul mașinilor electrice). Cred că este o piață în care există o mare putere de cumpărare. Desigur, electrificarea parcului auto variază de la un stat la altul, dar este important să lansăm inițial produsul nostru în zone precum California”, a explicat Yasuhide Mizuno.

Chiar dacă prima uzină care va produce viitorul model electric Sony Honda Mobility se va afla în America de Nord și tot acolo va fi comercializat inițial vehiculul, oficialul nipon nu a exclus extinderea producției în Japonia într-un viitor îndepărtat. Deocamdată însă, japonezii vor putea comanda mașina începând cu prima jumătate a anului 2025.

„Scopul nostru nu este să devenim un producător de mașini obișnuit, ci o nouă companie de mobilitate centrată pe tehnologia software”, a detaliat Mizuno menționând și că nu este țintită o producție de masă ci una axată pe produse cu o valoare adăugată mare.

Conform oficialului, în acest proiect Honda va fi responsabilă cu producția și achizițiile de componente, inclusiv baterii, în timp ce Sony va avea în grijă sistemele bazate pe cloud, cele electronice, echipamentele software și de infotainment ale mașinii, precum și senzorii care asigură o eventuală conducere automată.

Intenția Sony de a intra pe piața mașinilor electrice a devenit sesizabilă încă din 2019, iar prezentarea la ediția din 2020 a Consumer Electronics Show (CES) a primelor detalii despre acum cunoscutul concept Vision-S a adus o așteptată confirmare a zvonurilor. Ulterior, tot la CES, dar în 2022, japonezii au prezentat prototipul Vision-S 02 care a clarificat fără urmă de îndoială direcția urmărită de companie.

Pe 16 iunie, atât Sony cât și Honda au anunțat în același timp semnarea unui parteneriat și crearea companiei Sony Honda Mobility Inc cu sediul la Tokyo. În acest joint-venture cu un capital inițial de 10 miliarde de yeni (70,5 mil. euro) ambele firme fondatoare au participație egală de 50%.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău