Honda și Sony vor lansa primul automobil dezvoltat împreună în 2026

16 Oct. 2022, 12:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
16 Oct. 2022, 12:47 // Actual //  bani.md

Oficialii companiei rezultată din colaborarea dintre giganții japonezi Honda și Sony au dezvăluit planurile de intrare pe piață cu primul automobil de serie.

Japonezii de la Honda și Sony ar putea prezenta primul automobil al companiei create prin colaborarea celor două firme – Sony Honda Mobility – într-un timp foarte scurt. Un concept ar putea fi dezvăluit chiar la ediția de anul viitor a Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas.

Până atunci însă, Yasuhide Mizuno, CEO al Sony Honda Mobility, a declarat că prima mașină a companiei va fi produsă în America de Nord, acest continent fiind și prima piață de desfacere. Ulterior, vehiculul electric va fi exportat în Japonia și, cândva, în Europa. Cert este că, în prezent, planurile de lansare în Europa nu au fost încă puse la punct.

Urmând exemplul Tesla și ținând cont de experiența Honda în domeniul comerțului online cu mașini pe piața japoneză, modelul va fi vândut într-un sistem care nu include crearea unei rețele de dealeri. În schimb va exista o rețea de unități service ale cărei detalii nu au fost încă puse la punct.

„Am ales America de Nord pentru că este o piață avansată (n.n. – în domeniul mașinilor electrice). Cred că este o piață în care există o mare putere de cumpărare. Desigur, electrificarea parcului auto variază de la un stat la altul, dar este important să lansăm inițial produsul nostru în zone precum California”, a explicat Yasuhide Mizuno.

Chiar dacă prima uzină care va produce viitorul model electric Sony Honda Mobility se va afla în America de Nord și tot acolo va fi comercializat inițial vehiculul, oficialul nipon nu a exclus extinderea producției în Japonia într-un viitor îndepărtat. Deocamdată însă, japonezii vor putea comanda mașina începând cu prima jumătate a anului 2025.

„Scopul nostru nu este să devenim un producător de mașini obișnuit, ci o nouă companie de mobilitate centrată pe tehnologia software”, a detaliat Mizuno menționând și că nu este țintită o producție de masă ci una axată pe produse cu o valoare adăugată mare.

Conform oficialului, în acest proiect Honda va fi responsabilă cu producția și achizițiile de componente, inclusiv baterii, în timp ce Sony va avea în grijă sistemele bazate pe cloud, cele electronice, echipamentele software și de infotainment ale mașinii, precum și senzorii care asigură o eventuală conducere automată.

Intenția Sony de a intra pe piața mașinilor electrice a devenit sesizabilă încă din 2019, iar prezentarea la ediția din 2020 a Consumer Electronics Show (CES) a primelor detalii despre acum cunoscutul concept Vision-S a adus o așteptată confirmare a zvonurilor. Ulterior, tot la CES, dar în 2022, japonezii au prezentat prototipul Vision-S 02 care a clarificat fără urmă de îndoială direcția urmărită de companie.

Pe 16 iunie, atât Sony cât și Honda au anunțat în același timp semnarea unui parteneriat și crearea companiei Sony Honda Mobility Inc cu sediul la Tokyo. În acest joint-venture cu un capital inițial de 10 miliarde de yeni (70,5 mil. euro) ambele firme fondatoare au participație egală de 50%.

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII