Fiul unui oligarh rus a fost arestat în Norvegia. De ce este acuzat

19 Oct. 2022, 16:28
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
19 Oct. 2022, 16:28 // Actual //  MD Bani

Poliţia norvegiană a anunţat miercuri o nouă arestare a unui rus acuzat că a pilotat în mod ilegal o dronă deasupra teritoriului norvegian, de data aceasta în arhipelagul strategic Svalbard în Arctica, informează AFP, citată de Agerpres.

Identitatea suspectului nu a fost dezvăluită, însă potrivit site-ului Barents Observer, este vorba de fiul „unui om de afaceri rus cunoscut” şi „asociat apropiat al lui Vladimir Putin”.

Este vorba de a şaptea arestare, în decurs de numai câteva zile, a unor cetăţeni ruşi acuzaţi că au pilotat ilegal sau că au încălcat interdicţii de a fotografia în această ţară scandinavă ce se învecinează cu Rusia şi care este de acum principalul furnizor de gaz spre Europa.

Arestarea, care a avut loc luni la Hammerfest în nordul Norvegiei, a vizat un bărbat de 47 de ani cu dublă cetăţenie, rusă şi britanică, a anunţat poliţia regională din Finnmark.

„Suspectul a recunoscut că a pilotat o dronă deasupra Svalbard”, a precizat o responsabilă a poliţiei, Anja Mikkelsen.

Situat la circa o mie de kilometri de Polul Nord, arhipelagul Svalbard (Spitzberg) este un teritoriu norvegian cu amplasament strategic în centrul Arcticii şi găzduieşte o comunitate rusă relativ importantă, statutul său juridic autorizând exploatarea anumitor resurse de către cetăţeni străini. Bărbatul a fost plasat în detenţie provizorie timp de două săptămâni, iar dronele şi materialele electronice au fost confiscate, a adăugat poliţia.

O dronă a fost semnalată miercuri dimineaţa şi lângă aeroportul din Bergen (vest), fapt care a necesitat o scurtă întrerupere a traficului.

La rândul său, ambasada Rusiei la Oslo a criticat luni „psihoza” care, potrivit ei, a cuprins ţările scandinave cu privire la „turişti (ruşi) obişnuiţi”, victime ale unei interdicţii „nejustificate” şi „discriminatorii”. După presupusa sabotare a gazoductelor Nord Stream 1 şi 2 în Marea Baltică vecină, Norvegia şi-a întărit securitatea în jurul infrastructurilor sale, în special a instalaţiilor sale petroliere şi gaziere. De asemenea, din februarie, la fel ca multe alte ţări occidentale, guvernul de la Oslo a interzis ruşilor survolarea teritoriului norvegian, cu avionul sau cu drona. Orice încălcare este pasibilă de trei ani de închisoare.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală