(VIDEO) Din ce sunt făcute batoanele KitKat? Oamenii vor rămâne surprinși când vor afla

20 Oct. 2022, 15:04
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
20 Oct. 2022, 15:04 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Cu toții iubim un KitKat din când în când, dar se pare că nu mulți dintre noi sunt conștienți de procesul de fabricare a ciocolatei emblematice din interiorul deliciosului înveliș de ciocolată. Tableta de ciocolată Nestlé a fost introdusă pentru prima dată în 1935 și milioane dintre noi au gustat cel puțin odată batonașele.

Dar știai că Nestlé produce faimoasele KitKat? Mulți oameni nu știu și au rămas șocați după ce au descoperit adevărul datorită unui nou videoclip devenit viral pe internet, relatează Daily Star.

Popularul YouTuber Zack D. Films a postat săptămâna trecută un videoclip despre KitKat, intitulat „The Inside Of Kit Kat Are Not What You Think”, în care le-a spus telespectatorilor că napolitana din interiorul ciocolatei este de fapt făcută din alte KitKat-uri aruncate care au fost rupte în timpul procesului de fabricație.

[bzplayer youtube=”https://youtu.be/BvoD5oTX-OM” muted=”false”]

În loc să arunce batoanele inutilizabile, compania le zdrobește și le folosește pentru a face mai multe napolitane – contribuind astfel la reducerea producției de deșeuri a Nestlé.

El a explicat: Ei (Nestlé) pretind că este doar o napolitană crocantă. Dar ceea ce au folosit de fapt pentru a o face ar putea să vă surprindă. Unele KitKat-uri se rup în timp ce sunt fabricate și, în loc să le arunce, compania le zdrobește și le adaugă zahăr. Asta este ceea ce se află în interiorul batoanelor KitKat – este literalmente KitKat zdrobit.”

Vestea că Nestlé folosește batoane KitKat reciclate pentru a face noi batoane a fost descoperită pentru prima dată în 2015, când compania însăși a confirmat procesul în cadrul documentarului BBC, Inside the Factory.

În cadrul emisiunii, Gregg Wallace a explorat fabrica Nestlé din York, iar angajata Julie Walker a explicat cum se fac napolitanele, în timp ce camerele de filmat o arătau cum scoate batoanele deteriorate de pe banda transportoare și le aruncă într-o găleată albastră.

Când Gregg a întrebat ce se întâmplă cu batoanele pe care le colectează, Julie a spus: Toate ajung la reprelucrare, unde sunt folosite pentru umpluturile pentru napolitane. Le eliminăm pe cele care nu sunt de un standard bun”.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII