LNM, cea mai dinamică loterie națională din Europa în 2022 – se datorează activității fenomenale a partenerului său

30 Ian. 2023, 14:28
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
30 Ian. 2023, 14:28 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Loteria Națională a Moldovei (LNM) a primit titlul de „Cea mai dinamică loterie națională din Europa în 2022”. Disctincția a fost oferită la „Casino Inside Gala Awards”, desfășurată la București la sfârșitul anului trecut. Evenimentul a reunit cele mai importante companii de specialitate din România.

„Impactul schimbării administrației acestei societăți în 2020 și orientării acesteia la obiectivele Guvernului Republicii Moldova a condus la creșterea semnificativă, de cca 1000%, a rezultatului financiar net obținut în anul 2021, comparativ cu anul precedent. Actualmente, Loteria Națională a Moldovei este cea mai rentabilă Societate cu capital de stat din Republica Moldova”, se menționează în comunicatul organizatorului Galei.

Potrivit datelor Agenției Proprietății Publice (APP), citate de mold-street.com, în anul 2021 profitul net al societății pe acțiuni Loteria Națională a Moldovei a constituit circa 105 milioane lei, în timp ce în 2020 întreprinderea înregistra pierderi de 10,4 milioane lei. Acesta este cel mai mare profit înregistrat de Loteria Națională a Moldovei (LNM) și s-a datorat activităților de loterie și pariuri sportive și blocării site-urilor de gambling de peste hotare. Conform deciziei APP, care reprezintă statul în calitate de unic fondator al SA Loteria Națională a Moldovei, din acest profit s-au achitat dividende în valoare 50%. Astfel, în bugetul public național au fost transferate 52,52 milioane lei în calitate de dividende. Totodată LNM susține că în calitate de impozit pe venit a fost achitată suma de 15 milioane lei, iar sub formă de alte impozite și taxe în bugetul public național au fost achitate 64,5 milioane lei.

Deocamdată nu au fost anunțate rezultatele economice pentru 2022. Solicitat de Ziarul Național, Plamen Milanov, directorul NGM Company, partenerul privat care asigură partea leului din veniturile LNM, a precizat că a majorat, anul trecut, cu aproximativ 80% veniturile statului din activitățile de care este responsabil.

„Datorită majorării investițiilor partenerului privat în desfășurarea activităților de loterie și pariuri sportive, dar și unui dialog mai eficient cu partenerul public, statul a obținut, sub formă de cota-parte și impozite, venituri considerabil mai mari decât în 2021”, a precizat Plamen Milanov, fără a oferi, însă cifre exacte, pe motiv că astfel de date trebuie să fie făcute publice de LNM și APP.

Totuși, directorul NGM a accentuat că statul poate obține din jocurile de noroc cu risc social scăzut peste 300 de milioane de lei pe an, dacă va spori eforturile de combatere a gamblingului ilegal.

P.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală