Premier Energy susține că în urma asigurărilor oferite de primarul general al mun. Chișinău, Ion Ceban și administrația S.A. „Apă-Canal Chișinău” privind identificarea unor soluții eficiente pentru stingerea datoriei acestei întreprinderi a acceptat să reconecteze temporar blocul administrativ al furnizorului de apă până la 7 februarie.
Cele două locuri de consum deconectate pe 2 februarie au fost reconectate la sursa de energie electrică în aceiași zi la ora 18:16.
Datoria S.A. „Apă-Canal Chișinău” în mărime de 67,8 milioane de lei pune presiune în continuare asupra activității reglementate de furnizare a energiei electrice a companiei Premier Energy și periclitează buna funcționare a sistemului energetic.
Realimentarea cu energie electrică a blocului administrativ al S.A. „Apă-Canal Chișinău a fost efectuată în contextul disponibilității pentru dialog a ÎCS „Premier Energy” SRL în vederea soluționării problemei datoriei acumulate de agentul economic, dar acesta trebuie să propună măsuri concrete și termene exacte de plată.
Precizăm că, dacă datoriile clienților deserviți vor continuă să crească, la rândul său, Premier Energy nu se va putea încadra în graficul de plată a energiei electrice necesară a fi procurată și livrată tuturor consumatorilor. Astfel, în această situație complicată Premier Energy nu-și poate asuma creditarea consumatorilor care acumulează datorii, pentru aceasta existând alte instrumente de finanțare.
Rămânem în așteptarea soluțiilor promise, care să soluționeze problema datoriei SA „Apă-Canal Chișinău” și să depășim astfel actuala situație dificilă ce vizează relațiile dintre părți, dar din păcate se răsfrânge, nu din cauza noastră și asupra locuitorilor municipiului Chișinău.