Mercedes-Benz prins cu țeapa! Mașinile ar fi fost echipate cu ”dispozitive false” pentru a înşela testele de emisii

10 Feb. 2023, 07:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Feb. 2023, 07:59 // Actual //  bani.md

Mercedes-Benz se confruntă cu peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Se spune că producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).

Mercedes-Benz neagă că în vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.

Procesul colectiv urmează scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA, care au costat producătorul de automobile peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocaţii la o audiere preliminară de joi.
Mercedes-Benz şi reclamanţii au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.
Oliver Campbell, reprezentând reclamanţii, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.

El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.

Cu toate acestea, avocaţii care reprezintă Mercedes-Benz au negat că vehiculele sale conţineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor lor de control al emisiilor.
Helen Davies a spus în argumente scrise că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline (235 de milioane de dolari) pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.

Dar, a adăugat ea, au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Iul. 2025, 14:02
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
17 Iul. 2025, 14:02 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Parlamentul a adoptat recent, în lectură finală, un proiect de lege care întărește drepturile consumatorilor de servicii financiare și sporește responsabilitatea furnizorilor din acest sector. Actul normativ marchează începutul procesului de modernizare a cadrului legal, în perspectiva armonizării cu legislația Uniunii Europene.

Conform noilor reglementări, colectarea datoriilor aferente contractelor de credit de consum va intra sub supravegherea Comisiei Naționale a Pieței Financiare (CNPF), care va controla respectarea limitelor privind dobânda, comisioanele și costul total al creditului, acesta neputând depăși suma debursată.

CNPF va monitoriza și activitatea intermediarilor – inclusiv brokeri și agenți de credite – pentru a combate practicile comerciale incorecte și abuzurile în procesul de vânzare a bunurilor în rate. Totodată, beneficiarii de credite de la Asociațiile de Economii și Împrumut vor beneficia de același regim de protecție ca ceilalți consumatori financiari, iar fidejusorii vor fi acoperiți de Legea privind contractele de credit de consum, la fel ca debitorii principali.

Noua lege introduce și obligația creditorilor de a adopta politici interne privind restructurarea datoriilor pentru debitorii aflați în dificultate, măsură ce va consolida protecția în perioade de criză economică. În plus, sunt clarificate aspecte legate de aplicarea dobânzii de întârziere și este impusă obligativitatea includerii graficului de rambursare în informația precontractuală.

O modificare importantă vizează calcularea perioadei de trei ani pentru reparația cu piese originale a vehiculelor asigurate, care va începe de la data primei înmatriculări, nu de la anul fabricației. Aceasta corectează o practică defavorabilă pentru posesorii de mașini înmatriculate cu întârziere.

Pentru contractele de asigurare, furnizorii vor fi obligați să analizeze necesitățile fiecărui consumator și să ofere documente de informare înainte de semnare. În plus, constatarea amiabilă va putea fi completată și în format electronic, facilitând procedura în caz de accident.

Pentru produsele financiare combinate, cum ar fi vânzările în rate cu polițe de asigurare incluse, consumatorii vor primi informații separate pentru fiecare componentă și vor avea posibilitatea de a le achiziționa distinct. Publicitatea la aceste servicii va fi supusă unor reglementări mai stricte pentru a preveni inducerea în eroare.

Legea prevede și o procedură standard de soluționare a reclamațiilor la nivelul furnizorilor, cu termen de răspuns de maximum 15 zile lucrătoare. Dacă răspunsul nu este satisfăcător, consumatorii pot sesiza CNPF sau instanțele de judecată.

Pentru creșterea eficienței controlului, CNPF va avea dreptul să efectueze „cumpărături de control” – metode anonime de testare a conformității furnizorilor, utile în depistarea neregulilor ascunse.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | DIPLOME DE LICENŢĂ ȘI MASTER PENTRU 508 ABSOLVENŢI AI FACULTĂŢII DE DREPT
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA
NO COMMENT | 35 DE ANI DE LA PROCLAMAREA SUVERANITĂȚII REPUBLICII MOLDOVA