Mercedes-Benz prins cu țeapa! Mașinile ar fi fost echipate cu ”dispozitive false” pentru a înşela testele de emisii

10 Feb. 2023, 07:59
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Feb. 2023, 07:59 // Actual //  bani.md

Mercedes-Benz se confruntă cu peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Se spune că producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).

Mercedes-Benz neagă că în vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.

Procesul colectiv urmează scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA, care au costat producătorul de automobile peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocaţii la o audiere preliminară de joi.
Mercedes-Benz şi reclamanţii au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.
Oliver Campbell, reprezentând reclamanţii, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.

El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.

Cu toate acestea, avocaţii care reprezintă Mercedes-Benz au negat că vehiculele sale conţineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor lor de control al emisiilor.
Helen Davies a spus în argumente scrise că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline (235 de milioane de dolari) pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.

Dar, a adăugat ea, au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII