„Cortina de fier va fi coborâtă”. SUA au decis să blocheze furnizarea de mărfuri către Rusia prin Turcia, China și CSI

04 Mart. 2023, 17:14
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Mart. 2023, 17:14 // Actual //  bani.md

Rusia eludează sancțiunile SUA prin furnizarea de bunuri prin China, Turcia, Belarus, Armenia și Uzbekistan. În acest sens, producătorii, distribuitorii, revânzătorii și transportatorii de mărfuri ar trebui să verifice tranzacțiile cu companiile din aceste țări pentru încălcări ale sancțiunilor.

Acest lucru este precizat în recomandările Departamentului de Comerț al SUA, Departamentului de Justiție și Departamentului de Trezorerie al SUA ( .pdf ) privind combaterea încălcărilor regimului de sancțiuni. Departamentele au marcat „steaguri roșii” care ar trebui să semnaleze companiilor despre încercarea Rusiei de a eluda sancțiunile.

În special, suspiciunea ar trebui să trezească:

  • refuzul cumpărătorului de a împărtăși date despre utilizarea finală a produsului;
  • refuzul instalării, instruirii sau întreținerii de bază a bunurilor achiziționate;
  • utilizarea pentru plata instituțiilor financiare din alte jurisdicții decât locul de înregistrare a companiei;
  • primirea plății de la o companie sau dintr-o țară care nu este indicată ca utilizator final;
  • diferite adrese IP ale clientului și locația specificată;

tranzacții cu organizații care sunt slab reprezentate pe Internet sau deloc reprezentate.

În ciuda sancțiunilor fără precedent și a eforturilor la fel de masive ale autorităților, atacatorii continuă să ocolească controalele la export, spun oficialii americani. În acest sens, toate instituțiile financiare și companiile care comercializează produse sau mărfuri americane ar trebui să fie vigilente atunci când fac tranzacții.

Pentru a depista eludarea sancțiunilor, Ministerul de Finanțe a oferit avertizorilor o recompensă sub formă de 10-30% din amenda pe care autoritățile o percep pentru încălcarea sancțiunilor. După aceea, în doar trei săptămâni din 2023, agenția americană de aplicare a criminalității financiare FinCEN (Financial Crimes Enforcement Network) a primit peste 100 de rapoarte de la avertizori despre posibile încălcări ale regimului de sancțiuni. Agenția a primit același număr de cereri în ultimii doi ani, a scris Bloomberg.

De asemenea, UE își întărește aplicarea sancțiunilor împotriva Rusiei. Vecinii Rusiei „au avut brusc o mulțime de noi nevoi”, în același timp cu scăderea exporturilor directe din Europa către Rusia, a declarat reprezentantul UE pentru sancțiuni, David O’Sullivan. El a menționat că „lucrarea explicativă” cu alte țări pe această temă a început deja.

SUA și UE își intensifică deja presiunea asupra țărilor terțe pentru a împiedica capacitatea Rusiei de a eluda sancțiunile cu ajutorul lor, a declarat Olga Belenkaya, șefa analizei macroeconomice la FG Finam.

„Cortina de fier nu a fost încă coborâtă, dar evident că va fi coborâtă și este încă înainte”, spune Roman Blinov, analist senior la compania de investiții Russ-Invest. El face apel la „pregătirea pentru ce este mai rău” și subliniază că o nouă rundă de presiuni de sancțiuni poate fi realizată prin extinderea pretențiilor secundare împotriva noilor „parteneri prieteni”.

„Un semnal clar ar putea fi folosirea unor sancțiuni secundare”, este de acord Belenkaya. „Acest lucru poate forța companiile străine, dacă nu să abandoneze complet cooperarea cu Rusia, atunci să o limiteze, cel puțin în zonele cele mai sensibile pentru Occident”.

Astfel, majoritatea băncilor străine au refuzat să lucreze cu cardurile rusești Mir din cauza temerilor de sancțiuni secundare din partea Statelor Unite, dă un exemplu. Riscul sancțiunilor secundare există și depinde în mod clar de sectorul de activitate al companiei și de jurisdicția acesteia, spune Ilya Prilepsky de la Economic Expert Group: „De exemplu, companiile chineze sunt mult mai susceptibile de a fi supuse restricțiilor în comparație cu cele din India. cele.”

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală