Asociația A.S.I.C.S. a oferit peste 15 500 de prânzuri calde pentru familii nevoiașe

20 Mart. 2023, 14:39
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Mart. 2023, 14:39 // Actual //  bani.md

Asociația pentru Susținerea Inițiativelor Comunitare și Sportului a oferit peste 15 500 de prânzuri calde pentru persoanele greu încercate din sectorul Centru al capitalei și orașul Strășeni. Proiectul a fost lansat anul trecut, în noiembrie pentru Pretura Centru. În decembrie, acesta a fost extins în Strășeni. Până în prezent, mai mult de 600 de locuitori din oraș au primit bucate deja preparate, iar oamenii sunt recunoscători că au ce pune pe masă.

Deja de 3 luni, persoanele nevoiașe din orașul Strășeni vin la Primărie, la ora prânzului, pentru a-și lua mâncarea caldă. O pungă cu prânzuri a primit și moș Orion. Pensionarul de 62 de ani are în grija sa 5 nepoți. Bătrânul îi crește în pofida tuturor greutăților.

”E greu, foarte greu. Soția e bolnavă. Pe doi îi duc la grădiniță, trei se duc la școală. În curând ei vin de la școală, eu le duc mâncarea, îi pun să mănânce, sunt foarte bucuroși”, a zis Orion.

Zilnic, așteaptă mâncarea adusă la primărie de Asociația A.S.I.C.S. și mătușa Emilia de 75 de ani, care locuiește singură și cu greu supraviețuiește din pensie: ”Mâncarea-i foarte bună. În fiecare zi ne dă salată, o pulpă, felul întâi, felul doi. Pentru mine este o economie foarte mare”.

Autoritățile locale au decis să schimbe lista beneficiarilor o odată la două săptămâni pentru a putea ajuta cât mai multă lume. Prioritar, în listă se găsesc familiile cu mulți copii și venituri mici, persoanele cu nevoi speciale și pensionarii singuratici.

”Până la momentul actual, au beneficiat de acest sprijin mai bine de 600 de cetățeni din comunitatea noastră. La fiecare două săptămâni, noi modificăm lista beneficiarilor. Este primul și cel mai mare proiect de sprijin financiar pentru că este pe o perioadă de un an. Cu certitudine spun că impactul este unul major”, a declarat primarul orașului Strășeni, Valentina Casian.

Menționăm că donația face parte din cadrul campaniei ”Susținem pentru că ne pasă”, lansată de Asociația A.S.I.C.S. cu scopul de a fi alături de cele mai vulnerabile categorii sociale în perioada rece a anului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII