Un tribunal rusesc a decis îngheţarea tuturor activelor Volkswagen din Rusia

20 Mart. 2023, 14:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Mart. 2023, 14:49 // Actual //  bani.md

Un tribunal rusesc a anunţat luni îngheţarea tuturor activelor Volkswagen din Rusia, cel mai recent obstacol în calea eforturilor îndelungate ale grupului german de a ieşi de pe piaţa rusă, transmite Reuters.

Volkswagen, alături de alţi producători auto străini, şi-a suspendat anul trecut operaţiunile din Rusia după ce ţările occidentale au impus sancţiuni fără precedent Moscovei în urma invadării Ucrainei.

Volkswagen încerca să-şi vândă activele din Rusia, inclusiv fabrica sa importantă din oraşul Kaluga, cu o capacitate anuală de producţie de 225.000 vehicule, unde angajaţii erau în şomaj tehnic din martie 2022.

Producătorul auto rus GAZ, care era contractat pentru a produce vehicule Volkswagen la fabrica sa din Nijni Novgorod, a căutat să împiedice orice vânzare ca parte a acţiunii în justiţie împotriva grupului german, pentru ceea ce GAZ a pretins că ar fi o încălcare a contractului, după ce Volkswagen a renunţat în august la acordul privind producţia.

GAZ susţine că încercările Volkswagen de a ieşi de pe piaţa rusă pun în pericol propriile sale interese şi a solicitat despăgubiri de 15,6 miliarde de ruble (201,3 milioane de dolari).

Un tribunal rusesc a anunţat luni îngheţarea tuturor activelor Volkswagen din Rusia, în timp ce disputa GAZ continuă în instanţă.

Reprezentanţii GAZ nu au dorit să comenteze, iar cei ai Volkswagen şi ai Ministerului Industriei din Rusia nu au răspuns solicitărilor de a face declaraţii.

Companiile din „ţările neprietenoase” – cele care au impus sancţiuni Rusiei – trebuie să obţină aprobarea unei comisii guvernamentale pentru a vinde orice active din Rusia.

Investitorii străini se tem că Rusia ar putea decide naţionalizarea activelor strategice după introducerea restricţiilor de vânzare.

Alţi producători auto importanţi au ieşit de pe piaţa rusă. În 2022, Renault şi-a vândut către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare) participaţia majoritară deţinută la Avtovaz pentru o rublă, cu opţiunea de a o răscumpăra în termen de şase ani. Similar, Nissan şi-a vândut activele pentru un euro.

Analiştii se aşteaptă ca vânzările de maşini noi pe piaţa rusă să crească anul acesta la aproximativ 800.000 de unităţi, de la 687.370 în 2022, dar mult sub nivelul de 1,6 milioane vândute în 2021.

Săptămâna trecută, Klaus Zellmer, directorul general al Skoda Auto, o divizie a grupului german Volkswagen, anunţa că producătorul auto ceh este pe ultima sută de metri în procesul de ieşire de pe piaţa din Rusia, după ce a suferit o lovitură de aproape 700 milioane de euro de pe urma invaziei ruseşti în Ucraina.

Livrările de automobile Skoda pe piaţa din Rusia s-au prăbuşit până la 18.300 de unităţi în 2022, de la 90.400 de unităţi în 2021, an în care Rusia a fost a doua cea mai important piaţă mondială pentru Skoda.

„Discuţiile cu privire la vânzarea operaţiunilor sunt pe ultima sută de metri, dar nu vă pot oferi detalii până când nu vor fi convenite de toate părţile”, a declarat Klaus Zellmer, la o conferinţă de presă dedicată prezentării rezultatelor anuale. Potrivit lui Zellmer, Skoda intenţionează să înlocuiască producţia rusească pierdută la celelalte uzine pe care le are la nivel mondial.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO