Preşedintele Consiliului Judeţean Brăila, Francisk Chiriac, anunţă că a vizitat de curând şantierul Podului Suspendat peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură din România la acest moment, unde a constatat că lucrările sunt aproape gata, asfaltarea fiind în plină desfăşurare.
„Am mers în vizită pe şantierul celui mai mare proiect de infrastructură al României, Podul Suspendat peste Dunăre de la Brăila. Podul peste Dunăre este aproape gata. Asfaltarea podului este în plină desfăşurare, iar zeci de muncitori lucrează pentru a preda lucrarea la termen. Odată încheiată această etapă, vor urma testele de rezistenţă şi finalizarea tuturor detaliilor la pod. Dacă totul se desfăşoară conform planului, deschiderea parţială a traficului ar putea avea loc curând. La final de an ar putea fi deschisă circulaţia şi pe restul drumului”, a scris Francisk Chiriac pe pagina sa de Facebook.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România anunţa pe 15 martie 2023, pe pagina sa de Facebook, că stadiul fizic al lucrărilor la pod este de 93,4%, iar al lucrărilor la drumurile de legătură de 60%, stadiul fizic al întregului proiect fiind de 91,9%.
„O echipă de experţi din cadrul CNAIR a fost la Brăila, pentru verificarea stadiilor lucrărilor la podului suspendat peste Dunăre şi la drumurile de legătură, conform prevederilor contractuale. Pentru finalizarea lucrărilor în termenul asumat, antreprenorul trebuie să-şi îmbunătăţească mobilizarea”, se menţiona în postarea CNAIR.
Antreprenorul lucrării „Pod Suspendat peste Dunăre” este Asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO LTD, valoarea contractului fiind de 2,375 miliarde de lei cu TVA.
Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lungimea drumului principal Brăila – Jijila este de 19,095 kilometri, iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin este de 4,328 kilometri.
Proiectul România are prioritate în comunicare – ediția 2.0 – este finanțat de Departamentul pentru Relația cu Republica Moldova. Conținutul acestui material nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Relația cu Republica Moldova.
Rubla slabă și nerespectarea plafonului prețului petrolului au aproape dublat veniturile bugetului de petrol și gaze.
În aprilie, acestea s-au ridicat la 1,23 trilioane de ruble, a raportat Ministerul Finanțelor de la Moscova, inclusiv 1,05 trilioane de ruble — veniturile din petrol, calculate de Bloomberg. Veniturile din petrol și gaze au fost cu aproape 90% mai mari decât cu un an mai devreme, iar veniturile din petrol au fost de peste două ori mai mari decât în aprilie 2023 (497 miliarde RUB).
Acesta este rezultatul creșterii prețului petrolului și al unui curs de schimb mai mic al rublei. În aprilie, taxele au fost plătite pe baza de 70,34 dolari pe baril de Urali și un curs de schimb de 91,7 ruble/dolar față de 48,67 dolari/baril și 70,09 ruble/dolar cu un an mai devreme. Totalul este de aproape 90%.
O astfel de creștere rapidă se datorează în mare măsură efectului de bază. Începutul anului trecut a fost catastrofal pentru buget: după introducerea unui plafon de preț, cotațiile Uralului au scăzut sub 50 de dolari pe baril, iar veniturile bugetului de petrol și gaze au scăzut cu aproape jumătate. După aceasta, autoritățile au limitat reducerea petrolului rusesc la referința Brent pentru calcularea taxelor.