Un sfetnic al Maiei Sandu nu mai este în consiliul Moldovagaz

07 Apr. 2023, 12:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Apr. 2023, 12:39 // Actual //  Lupu Eduard

Veaceslav Negruța, consilierul Maiei Sandu nu mai este în Consiliul de Observatori de la Moldovagaz, anunță compania. Dânsul a demisionat din propria inițiativă.

Conform Statutului SA „Moldovagaz”, Consiliul de Observatori reprezintă interesele acționarilor în perioada dintre Adunările generale ale acționarilor și în limitele atribuțiilor sale, exercită conducerea generală și controlul asupra activității Societății și Consiliului de Administrație. Membrii Consiliului de Observatori sunt aleși prin vot cumulativ de către Adunarea generală a acționarilor pe un termen de un an și pot fi realeși un număr nelimitat de ori.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Din componența Consiliul de Observatori fac parte 6 persoane. Autoritatea abilitată din partea Republicii Moldova desemnează în componența Consiliului de Observatori 2 membri. La Adunarea generală anuală ordinară a acționarilor SA „Moldovagaz” din 31.05.2022, în Consiliul de Observatori al SA „Moldovagaz” din partea Republicii Moldova au fost aleși dl Veaceslav Negruța și dl Constantin Borosan.

Conform Regulamentului Consiliului de Observatori orice membru al Consiliului poate din proprie inițiativă solicita în scris încetarea calității sale de membru înainte de termen. Calitatea de membru al Consiliului de consideră încetată din ziua următoare depunerii cererii. La data de 14.11 2022 dl Veaceslav Negruță a depus cerere, iar din 15.11.2022 a încetat calitatea sa de membru al Consiliului de Observatori al SA „Moldovagaz” și dreptul de a mai primi remunerație.

Realitatea Live

17 Mai 2024, 13:35
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Mai 2024, 13:35 // Actual //  Lupu Eduard

Sphera Franchise Group marchează cel mai bun prim trimestru din istoria sa în termeni de vânzări, EBITDA și profit net.

Cifra de afaceri mai mare în toate cele trei țări unde Grupul este activ a condus la o creștere cu 9% a vânzărilor totale în T1 2024 comparativ cu T1 2023, până la 365,9 milioane de lei românești.

EBITDA a marcat o creștere semnificativă de două cifre (+69,1%), ajungând la 39,8 milioane de lei, iar profitul net a înregistrat aproape o triplare (+192%), până la 21,4 milioane de lei.

„ (…) Suntem în grafic cu estimările bugetare pentru acest an și încrezători că vom continua să creăm valoare adăugată pentru toți stakeholderii noștri. Pe parcursul anului, ne vom consolida poziția de lider în industrie, concentrându-ne pe identificarea și valorificarea oportunităților de extindere a rețelei noastre de unități în orașele mai mici și în centrele comerciale în care încă nu suntem prezenți și investind în digitalizare, inovare și remodelarea restaurantelor actuale”, a subliniat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

KFC România rămâne brandul locomotivă și în primul trimestru al acestui an, cu vânzări de 268,8 milioane de lei, reprezentând o creștere de două cifre (+12,8%) față de T1 2023. De asemenea, profitul operațional al restaurantelor KFC România a crescut cu 58,3%, ajungând, la finalul lunii martie, la 38,3 milioane de lei, iar EBITDA s-a majorat cu 64,8%, la 35,4 milioane de lei. Profitul net s-a dublat (+105,6%), la 23,9 milioane de lei.

În același timp, rețeaua KFC Romania și-a continuat extinderea prin deschiderea unui nou restaurant KFC, în luna februarie, la Sibiu.

KFC Moldova avut, de asemenea, un prim trimestru bun. Vânzările au fost mai mari cu 12,4% (aproximativ 5,5 milioane de lei), iar profitul operațional al restaurantelor s-a dublat (1,3 milioane de lei echivalentul a 5 milioane de lei moldovenești). Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.

Creșteri au fost înregistrate și de KFC Italia,care a avut în primul trimestruvânzări mai mari cu 5,7% (43,3 milioane de lei) și a încheiat profitabil în termeni de EBITDA (2,7 milioane de lei).

Vânzările au crescut și pentru Taco Bell (+5,4%, la 20,8 milioane de lei) și, după ce anul trecut a atins pragul de rentabilitate, continuă să rămână profitabil și în primul trimestru din 2024 (0,37 milioane de lei profit net și EBITDA 1,5 milioane de lei).

Pizza Hut a contribuit cu 27,4 milioane de lei la vânzările totale în T1 2024, în scădere comparativ cu primul trimestru din 2023, pe fondul reorganizării rețelei de restaurante, care a continuat și în primele luni ale anului. Rezultatele acestor acțiuni sunt deja vizibile, pierderea operațională la nivelul restaurantelor scăzând cu 22% în T1 2024 față de T1 2023. În plus, Pizza Hut și-a consolidat portofoliul, aducând în luna martie pe piața din România sub-brandul WingStreet.

La nivel de costuri, Sphera a continuat procesul de eficientizare a activității, cheltuielile cu restaurantele crescând într-un ritm semnificativ mai mic decât vânzările, cu doar 4,7%. Ca urmare, ponderea în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 4pp, la 88%, în T1 2024 comparativ cu T1 2023.

Compania a încheiat primul trimestru cu un nivel minim al raportului datorie netă / EBITDA, de 0,3.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău