”Prietenia fără limite” dintre Rusia și China este o făcătură: Adevărul dezvăluit de ambasadorul Beijingului

07 Apr. 2023, 07:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
07 Apr. 2023, 07:33 // Actual //  Lupu Eduard

Vizita recentă a președintelui Xi Jinping la Moscova și întâlnirea cu Vladimir Putin a părut să arate lumii prietenia ”fără limite” dintre cele două țări, dar realitatea este alta. Acest lucru a fost dezvăluit de ambasadorul Chinei în Uniunea Europeană, care a declarat că sintagma ”nu este altceva decât o retorică”.

Într-un interviu acordat publicației americane The New York Times, Fu Cong, ambasadorul Chinei în UE, a spus că criticii au interpretat greșit relația țării sale cu Rusia și a sugerat că relațiile lor ar putea să nu fie la fel de nelimitate, precum au declarat liderii celor două state.

Ambasadorul chinez, Fu Cong, a discutat cu sursa citată înainte ca președinții Emmanuel Macron al Franței și Ursula von der Leyen al Comisiei Europene să călătorească în China, miercuri, pentru o călătorie de trei zile.

Cu doar trei săptămâni înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, președinții Vladimir Putin și Xi Jinping au semnat o declarație comună prin care declarau „fără limite” prietenia dintre țările lor. Dar Fu a spus că China nu este de partea Rusiei în război și că unii oameni „interpretează greșit în mod deliberat acest lucru”, deoarece există așa-numita prietenie sau relație „fără limită”. El a adăugat: ”„Fără limită” nu este altceva decât retorică”.

Ambasadorul Fu Cong a spus că China nu a oferit asistență militară Rusiei și nici nu și-a recunoscut eforturile de a anexa teritoriile ucrainene, inclusiv Crimeea și Donbasul. Beijingul nu a condamnat invazia, a spus el, pentru că a înțeles afirmațiile Rusiei cu privire la un război defensiv împotriva invadării NATO și pentru că guvernul său consideră că „cauzele fundamentale sunt mai complicate” decât spun liderii occidentali.

El a apărat faptul că președintele Xi nu l-a sunat încă pe președintele Volodimir Zelenski al Ucrainei.

Fu a insistat că lipsa unui apel nu are o importanță deosebită, că domnul Xi este foarte ocupat și că au existat contacte frecvente la nivel inferior între cele două țări. Analiștii occidentali au pus în contrast această lipsă de comunicare cu contactul apropiat dintre Xi și Putin, inclusiv cu o călătorie a lui Xi la Moscova, de luna trecută.

„Știu că oamenii sunt fixați pe apelul prezidențial”, a spus domnul Fu. „Faptul că președintele Xi nu vorbește cu Zelensky nu înseamnă că China este de partea Rusiei în problema ucraineană”.

China nu va oferi Rusiei arme pe care să le folosească în Ucraina acum sau în viitor, a spus ambasadorul. Fu a sugerat că China este deschisă la un acord cu Europa privind sancțiunile și investițiile.

Pentru mai multe știri urmă8rește-ne pe TELEGRAM!

Există obstacole dincolo de poziția Chinei față de Ucraina, inclusiv chestiunile legate de drepturile omului. Uniunea Europeana a impus sancțiuni oficialilor și entităților chineze în 2021 pentru tratamentul etnicilor uiguri din regiunea Xinjiang.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău